Groeimodellen

Groeimodellen

Creëer nieuwe business

Uitvoering
Boek , 256 pagina's
ISBN
9789089651259
Verwacht op
18 april 2012
€ 29,95
niet meer leverbaar

Groei staat altijd op de agenda. Sommige ondernemingen willen groeien omdat ze graag de uitdaging aangaan, andere moeten groeien uit pure noodzaak. Maar hoe bereik je nog groei in een verzadigde markt, tijdens een economische recessie? Traditionele keuzes die u daarvoor ter beschikking stonden, met alleen de nadruk op klanten ofwel aanbod, voldoen niet meer voor deze tijd.

Het is tijd dat u uw businessmodel eens grondig onder de loep neemt. Groeimodellen leidt u daarvoor van de inzichtelijke theorie van het Businessmodelwiel, langs twaalf nieuwe, effectieve strategieën. Denk bijvoorbeeld aan andere manieren van afrekenen met de klant, aan het slim inzetten van een netwerk van ambassadeurs, of aan het benutten van de innovatiekracht van businesspartners. De twaalf groeimodellen bieden u een breed scala van mogelijkheden om met uw businessmodel optimale waarde voor uw klant te creëren en zodoende succesvoller te worden.

Maar het blijft niet bij theorie. Elk van die twaalf strategieën wordt geïllustreerd door analyse van een verrassend en succesvol voorbeeld uit de actuele praktijk. Bovendien biedt dit boek u een gedetailleerd stappenplan waarmee u zelf in staat bent uw eigen model grondig te evalueren, met een nieuwe blik naar uw omgeving te kijken en te vernieuwen. En zo zelf nieuwe business te creëren.

Yousri Mandour, Kris Brees en Roy Wenting zijn werkzaam bij ICSB Marketing en Strategie. Zij ondersteunen organisaties bij hun strategische marketingplannen, klantgerichtheid en innovatie van nieuwe producten en diensten. Yousri Mandour is auteur van de bestseller Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen.

Wis filter
  • Yousri Mandour

    Yousri Mandour

    Yousri Mandour is senior adviseur en partner bij ICSB Marketing en Strategie. Yousri ondersteunt klanten bij het beantwoorden van hun commerciële uitdagingen. Hierbij is hij continu op zoek naar het creëren van nieuwe kansen en doorvoeren van verbetermogelijkheden...
    Mandour M
  • Kris Brees

    Kris Brees (op dit moment geen actieve boeken)

    Kris Brees ondersteunt als senior adviseur organisaties in het benoemen en bereiken van hun klantgerichte toekomststrategie. Enkele van de bekendere organisaties waar Kris recent mee werkte zijn Evean de gemeente Rotterdam Manutan en de VNG. Hij is coauteur...
    Brees B
  • Roy Wenting

    Roy Wenting

    Roy Wenting begeleidde duizenden professionals binnen grote organisaties naar innerlijke rust veerkracht en groei. Hij gebruikt tools uit o.a. mindfulness based emotional intelligence yoga en transformatiecoaching. Roy bracht drie jaar door in Aziatische...
    Wenting W

Groeimodellen

1
Inleiding
2
Businessmodellen
3
Het Businessmodelwiel
4
Waardecreatie
Introductie Groeimodellen
1
‘Klantbehoefte beantwoorden’ (Vitamine & Zo)
2
‘Opnieuw samenstellen’ (CapitalGuards)
3
‘Anders afrekenen’ (Zipcar)
4
‘Inef? ciënties vervangen’ (CitizenM)
5
‘Herijken in de keten’ (Koppert Cress)
6
‘Herplaatsen in de keten’ (MyFab)
7
‘Herverdelen in de keten’ (Hilti)
8
‘Herverbinden in de keten’ (Dura Vermeer)
9
‘Cocreëren’ (giffgaff)
10
‘Behoeftegedreven aanbieden’ (GoCar Tours)
11
‘Wederkerigheid vervangen’ (Seats2meet.com)
12
‘Open innoveren’ (Procter & Gamble)
Bijlage
Overzicht van de groeimodellen
Aan de slag met uw groeimodel in veertig dagen
Bronnen
Over ICSB Marketing en Strategie
Register

Meer weten over ? Er is meer! Op ons blog blog.vanduurenmanagement.nl publiceren wij en onze auteurs regelmatig interviews en artikelen met ervaringen, expertise en best practices om jou te helpen groeien als professional.

Deze artikelen gaan net als Groeimodellen over en vind je misschien ook interessant.


Results of blog query (this text will be replaced...)

Meer artikelen over op blog.vanduurenmanagement.nl

Relevante blogs zoeken...