De prestatiedoorbraak

De prestatiedoorbraak

Haal het beste uit je team, begin bij jezelf

Uitvoering
Boek, 160 pagina's
ISBN
9789089651181
Gepubliceerd
2012
€ 24,95
niet meer leverbaar

Goed presteren is heerlijk. Zowel voor medewerkers, voor werkgevers als voor hun klanten. Toch levert maar 20% van de Nederlanders de best mogelijke prestatie op het werk.

De sleutel naar een prestatiedoorbraak ligt bij jou: de leidinggevende. Jij kunt het verschil maken, ongeacht de cultuur van je bedrijf of de werkwijze van je team. De Prestatiedoorbraak begeleidt je in die transformatie, met alle benodigde tools en modellen.

Dit boek leert je hoe je je gedrag in de praktijk kunt veranderen. Hoe je bevlogenheid kunt ontwikkelen bij je medewerkers en zelf proactief kan sturen. En hoe je dat op de langere termijn vast kunt houden. Daarvoor moet je eerst kijken naar je eigen gedrag, je competenties en je overtuigingen als manager. Pas daarna kun je kijken naar je

medewerkers en je team als geheel, en sturen op onderstroom en bovenstroom.

De Prestatiedoorbraak:

- geeft compacte uitleg over, en maximaal inzicht in, de vorming van gedrag.

- leert je kijken naar jezelf als manager, naar je team en alle individuen daarbinnen.

- geeft je de tools om te sturen naar prestatiedoorbraken, en die verbetering vast te houden.

Paul van Schaik daagt al 20 jaar directie- en managementteams uit en ondersteunt hen bij het leerproces om prestatiedoorbraken te realiseren, door een combinatie van bevlogenheid ontwikkelen en proactief sturen op resultaat. Hij werkte voorheen als executive partner bij Accenture en als Principal consultant bij Celerant en Gemini Consulting. Sinds kort is hij Programma Directeur Lean en Change bij Reaal.

Met een voorwoord van Ben Verwaayen,

CEO Alcatel-Lucent en prestatiedoorbraakmanager

Downloadbare bestanden
Wis filter
  • Paul van Schaik

    Paul van Schaik

    Paul van Schaik is als bedrijfskundige opgeleid aan de hogeschool van Leeuwarden en Nyenrode Business Universiteit. Hij is gecertificeerd teamcoach (ORSC) scrummaster en Six Sigma Black Belt. Sinds april 2014 is Paul als programmadirecteur Lean & Continu...
    Schaik S

De prestatiedoorbraak

Inleiding
1
De diagnose
1.1
De patiƫnt is behoorlijk ziek
1.2
Brandjes blussen
1.3
Weinig initiatief
1.4
Grondoorzaken
2
De sleutel ligt in jouw handen
2.1
Wat is de bovenstroom?
2.2
Wat is de onderstroom?
2.3
Wat geeft grote prestatieverschillen?
2.4
Wat doen ze anders?
2.5
Kan ik dat ook leren?
2.6
Uitproberen en leren
3
Kom over de drempel
3.1
Wat is mijn stijl van leidinggeven?
3.2
Wat levert het op?
3.3
Waar komt mijn gedrag vandaan?
3.4
Wat is er allemaal mogelijk?
3.5
Hoe wil ik leidinggeven?
3.6
Hoe pak ik dat aan?
3.7
Het pad naar je droom
4
De bovenstroom managen
4.1
Sturen op toegevoegde waarde
4.2
Scope van werkzaamheden
4.3
Uitdagende, realistische doelen
4.4
In staat stellen
4.5
Voortgang begeleiden
4.6
Fact-based beslissingen
4.7
Aanspreken
4.8
Reflectie
5
De onderstroom ontwikkelen
5.1
Persoonlijk contact
5.2
Zingeving
5.3
Visie
5.4
Autonomie
5.5
Persoonlijke ontwikkeling
5.6
Positieve feedback
5.7
Support van je team
6
En nu aan de slag!
6.1
Maak de balans op
6.2
Zelf doen of organiseren
6.3
Bepaal je focus
6.4
Ontwikkel je wilskracht
6.5
Blijf in de leermodus
6.6
Vier je successen
6.7
Laat anderen van jouw ontwikkeling leren
Dankwoord
Noten