Handboek Conversieoptimalisatie

Handboek Conversieoptimalisatie

Verhoog het rendement van je website

Uitvoering
Boek , 192 pagina's
Auteur
ISBN
9789059404526
Verwacht op
25 maart 2011
€ 24,95
niet meer leverbaar

Conversieoptimalisatie is een relatief jonge, maar hard groeiende discipline in de wereld van online marketing. Het maximale resultaat uit je website halen betekent niet alleen de verkeerskanalen naar je website toe optimaliseren, want juist op de reeds bestaande website valt veel te winnen. Met gerichte, onderbouwde testen kunnen de verkopen of lead­aanvragen via de website substantieel worden verhoogd. Andere online marketingkanalen profiteren hier van mee.

In essentie komt conversieoptimalisatie neer op het verwijderen van drempels in het aan­koopproces van de bezoeker en hem of haar bewegen een concrete actie uit te voeren. Het boek neemt je mee in de wereld van conversieoptimalisatie. Stap voor stap kom je meer te weten over je bezoekers, weet je wat echt belangrijk op je website is en leer je te herkennen welke pagina’s verbeterd kunnen worden. Met deze stevige basis leer je gericht te testen en je resultaten structureel te verbeteren.

De auteurs hebben in dit boek praktijkkennis verweven met reeds bestaande theorieën op het gebied van conversieoptimalisatie. Na het lezen zul je het belang van conversie­optimalisatie inzien, weet je hoe je de mensen uit jouw organisatie moet overtuigen van het nut ervan en zul je direct aan de slag willen gaan met testen om de resultaten van je website te verbeteren. Dit praktisch opgezette boek behandelt:

  • De zin van conversieoptimalisatie
  • Multichannelmarketing
  • De bezoeker op de website
  • Webanalyse en KPI's
  • Hoe te testen?
  • Waar te testen?
  • Wat te testen?
  • Het overtuigen van de bezoeker
  • Case study
  • De cultuur van testen

Op de begeleidende website www.onetomarket.nl/handboekco vind je aanvullende informatie over het boek en worden veelgestelde vragen beantwoord in de kennisbank. De auteurs zijn werkzaam bij interactive media agency Onetomarket in Arnhem.

Website: www.onetomarket.nl/handboekco

Wis filter
  • Theo Lentjes (op dit moment geen actieve boeken)

    ...
    Lentjes L

Handboek Conversieoptimalisatie

1
Inleiding
2
De zin van conversieoptimalisatie
Wat conversieoptimalisatie is
Wat conversieoptimalisatie niet is
De reden voor conversieoptimalisatie
Voorbeeld: zoekmachineadverteren en conversieoptimalisatie
3
Multichannelmarketing
Multichannelmarketing
Het samenspel van multichannelmarketing
Multichannelmarketing en conversieoptimalisatie
Conversieattributie
4
De bezoeker
Persona’s
Rollen
De bezoeker en de website
De bezoeker en het aankoopproces
Bezoekersgedrag bij verschillende typen producten
Conclusie
5
Webanalyse en KPI’s
Wat webanalyse is
Webanalyse nuttig gebruiken
En nu aan de slag!
6
Testen
Testmethoden
Testmethoden
Testplan
Tools
7
Testen: waar?
Pagina’s met veel verkeer
Belangrijke pagina’s
Andere testmomenten in het bestelproces
8
Testen: wat?
Teksten
Afbeeldingen
Knoppen
Vertrouwen en betrouwbaarheid
9
Het overtuigen van de bezoeker
Het overtuigen van de bezoeker
Gebruiksvriendelijkheid
Beslissingsproces
10
Case study
Bedrijf en probleemomschrijving
Onderzoek persona
Doelstellingen formuleren en waar te testen
Waar testen
Wat testen
Hypothese
De test
De resultaten
De gevolgen
11
Testcultuur
Bezwaren en argumenten
Er gaat een wereld voor je open
A
Conversieattributie
Inzicht in conversiepaden
Literatuurlijst
Index

Meer lezen? Op onze zustersite blog.computercreatief.nl publiceren wij en onze auteurs regelmatig interviews en artikelen met nuttige tips, trucs en andere lezenswaardigheden.

Bij Handboek Conversieoptimalisatie hebben wij de volgende aanvullende artikelen gevonden:


Results of blog query (this text will be replaced...)

Meer artikelen over conversieoptimalisatie op ComputerCreatief.nl

Relevante blogs zoeken...