Ontdek Facebook voor ondernemers

Ontdek Facebook voor ondernemers

Uitvoering
Boek, 200 pagina's
ISBN
9789059407749
Gepubliceerd
2014
€ 14,95
niet meer leverbaar

Facebook is het grootste sociale netwerk ter wereld. Aanwezigheid op Facebook is onmisbaar voor ondernemers. Veel ondernemers worstelen echter met Facebook.

In dit boek lees je hoe je een succes maakt van je Facebookpagina. Stap voor stap wordt uitgelegd hoe je een Facebook-pagina voor zakelijk gebruik opstelt. Je leert door de voorbeelden en tips hoe je meer fans krijgt en behoudt, hoe je interactie creëert en hoe je effectieve Facebookcampagnes opzet. Verder leer je hoe je het effect kunt meten van je Facebookwerkzaamheden en -marketing, rekening te houden met de edgeranking van Facebook en veel meer! Ontdek hoe krachtig Facebook kan zijn voor zakelijk gebruik. Uit de inhoud:

  • Je Facebookpagina: overzicht van de verschillende soorten pagina’s.
  • Instellingen: uitgebreide beschrijving van de instellingen voor je pagina.
  • Interactie en bereik: effectief gebruikmaken van de tijdlijn.
  • Webcare: houd fans te vriend en maak van klagers merkambassadeurs.
  • Facebookmarketing: scoor optimaal met je marketinginspanningen.
  • Statistieken: meet het bezoek en de reacties op je pagina.
  • Adverteren: verkrijg meer fans met gratis en betaalde acties.
  • Mobiel gebruik: beheer je pagina vanaf een mobiel apparaat.
  • Tools, blogs & bronnen: overzicht van handige hulpmiddelen.

Social media-expert Corinne Keijzer houdt zich dagelijks bezig met social media marketing voor zowel grote merken als ondernemers.

Downloadbare bestanden
Wis filter
  • Corinne Keijzer

    Corinne Keijzer

    In de afgelopen jaren heeft Corinne Keijzer zich volledig gespecialiseerd in Facebook Twitter en LinkedIn. Ze heeft een eigen onderneming en houdt zich dagelijks bezig met social media marketing voor grote merken als Toyota en Lexus maar ook voor veel...
    Keijzer K

Ontdek Facebook voor ondernemers

0
Inleiding
Facebook – feiten en cijfers
Is Facebook gratis?
Grote bedrijven versus kleinere ondernemingen
Communiceer als persoon, niet als bedrijf
Fluisteren mag, maar ga niet schreeuwen
Wat is nodig voordat je start met Facebook?
Hoe stel je een stappenplan op?
1
Een zakelijke Facebookpagina opzetten
Persoonlijke profiel
Facebookgroep
Facebookpagina
2
Welke instellingen zijn er voor je Facebookpagina?
Algemene instellingen
Instellingen Pagina-informatie
Berichttoekenning
Meldingen
Paginarollen
Apps
Voorgestelde bewerkingen
Uitgelicht
Mobile
Geblokkeerde gebruikers
Activiteitlogboek
Taalinstellingen
3
Interactie en bereik creëren
Wat is de tijdlijn en wat kun je ermee?
Interactie
Updates plaatsen
Evenementen plannen
Fans werven – kwaliteit versus kwantiteit
Succesvolle Facebookpagina’s van kleine ondernemers
Als pagina een pagina leuk vinden en reageren
4
Webcare: omgaan met klachten en vragen
Meldingen en berichten
Omgaan met klachten
Monitoringtools
5
Facebookmarketing
Voordat je begint
B2B versus B2C
Co-creatie
Storytelling
Crossmediale samenwerking
Online- en offlinemarketing
Edgeranking
6
Statistieken
Overzicht
Vind-ik-leuks
Bereik
Bezoeken
Berichten
Personen
Statistische gegevens exporteren
7
Tools om te meten en te weten
IPM+ percentage meten met Fanrise
Verbeterpunten vinden met LikeAlyzer
Social Bakers: Nederlandse Facebookstatistieken
Jij en je concurrenten: Fanpage Karma
8
Groter bereik en meer fans door adverteren
Gratis manieren om je pagina te promoten
Betaalde advertenties
Overzicht en richtlijnen
Algemene tips
Power Editor
Twee vormen van gericht adverteren
Tools die helpen bij adverteren
Facebookcampagnes
9
Facebook op mobiele apparaten
Pagina’s of Paginabeheer
Meldingen, berichten en nieuwe vind-ik-leuks
Update of evenement plaatsen
Statistieken
Recensies, foto’s en evenementen
Instellingen
Help en instellingen
10
Belangrijke blogs, bronnen en Facebookers
Bronnen en blogs
Absoluut volgen of leuk vinden
Belangrijkste contactformulieren Facebook
Facebook is vooral doen
Index