Handboek Engaging Content

Handboek Engaging Content

Contentmarketing met WOW-effect!

Uitvoering
Boek, 192 pagina's
ISBN
9789059409248
Gepubliceerd
2016
Serie
€ 24,99

De grootste uitdaging voor professionals die met contentmarketing aan de slag gaan, is het maken van aantrekkelijke 'engaging' content. Dit blijkt uit onderzoek van het Content Marketing Institute en MarketingProfs.

Veel contentmarketing werkt niet, omdat het simpelweg geen reactie los maakt. Het studie- en managementboek Engaging Content - contentmarketing met WOW-effect! behandelt de aansturing, curatie en creatie van effectieve content. Het Handboek ontrafelt belangrijke aspecten van content engagement en geeft antwoord op vragen als: Hoe betrek je een community met content? Hoe stop je emotie in content? Welke toegepaste psychologie zorgt voor een WOW-effect? Engaging Content is een boek dat is voorzien van een doordachte opbouw en veel voorbeelden. Het biedt honderden digitale bijlagen en doet handreikingen voor het maken van een contentplan.

Deze tweede editie is geactualiseerd en bevat ruim 30 pagina's extra content. Bovendien maken de opdrachten in ieder hoofdstuk het tot een up-to-date studieboek. Het voorwoord is verzorgd door docent, auteur en onderzoeker René Boonstra. Experts Mischa Coster (mediapsycholoog en oprichter Grey Matters), Jaap van Zessen (consultant, analist en dataonderzoeker bij Buzzcapture), Rob Oostdam (consultant MC-Advisory), social media specialist Herman Couwenbergh en contentmarketeer Christian Slagter hebben bijdragen met WOW-effect geleverd.

Downloadbare bestanden Website: http://www.engagingcontent.nl/

Wis filter
  • Patrick Petersen

    Patrick Petersen

    Auteur Patrick Petersen bekend als @Onlinemarketeer op Twitter is door bureau Meltwater verkozen tot de nummer 1 contentmarketeer van Nederland. Petersen is ervaren online marketeer internationaal spreker docent blogger vlogger en intensief contentcreator....
    Petersen P

Handboek Engaging Content

Dankwoord
Voorwoord
Inhoudsopgave
1
Het format, het type en het gebruikersgedrag
2
Contentmarketing en het 3C-model
3
Content engagement, en persuasive marketing
4
De creatie van engaging content
5
Analyse en monitoring van engagement
6
Het opstellen van een contentplan
BEGRIPPENLIJST