Social media marketing voor zzp'ers (e-book)

Social media marketing voor zzp'ers (e-book)

Laat de klant zien dat jij de beste oplossing bent

Uitvoering
E-boek, 168 pagina's
Ook beschikbaar
ISBN
9789089651136
Gepubliceerd
2011
€ 16,99

Veel zzp’ers hikken aan tegen koude acquisitie en verkoopgesprekken. Ze gebruiken social media vooral om gezellig met anderen te praten en af en toe informatie te delen. Maar nieuwe klanten krijgen ze er niet mee.

Dit boek laat zien hoe je de mogelijkheden van social media op een slimme manier kunt inzetten. Marlies van der Meer geeft praktische tips om je know-like-trust-factor en je expertstatus te vergroten. Klanten die jou leren kennen en die je aardig, betrouwbaar en deskundig vinden, gaan je namelijk vanzelf als de beste oplossing voor hun probleem zien. Maar voordat je social media effectief als marketingtool kunt inzetten, moet je eerst weten wie je klanten zijn en wat jij voor hen kunt betekenen. Daarom in dit boek ook aandacht voor je ideale klanten en je niche.

‘In het dichtbeboste woud van boeken over sociale media is er nu eindelijk een die als een sequoia boven de rest uitsteekt. Nu kun je er niet meer omheen want Van der Meer toont je de weg. De enige klacht die je over dit boek zou kunnen hebben, is dat je geen excuus meer hebt om daadwerkelijk wat te gaan dóen met je social media marketing’.

Bart Flos, auteur, anti-klaagcoach en veranderadviseur

‘Klanten zijn gek op gaten, en hebben liever geen boren. Anders gezegd: Klanten zijn op zoek naar oplossingen en niet zo zeer naar jouw producten en diensten. Marlies laat in dit boek op een zeer praktische manier zien, hoe je het verschil maakt en klanten voor je wint’.

Jos Burgers, bestsellerauteur en veelgevraagd spreker

‘Dit is een aanstekelijk business-boek voor de ZZP'er. Uitstekende tips en ideeën voor het overtuigen van klanten met new school marketing. Marlies van der Meer weet waar ze over praat. Lezen!’

Aartjan van Erkel, auteur van Verleiden op internet - Hoe maak je een website onweerstaanbaar?

Marlies van der Meer, eigenaar van Meer Advies, schreef een Twitter-checklist voor 75 Checklisten voor de nieuwe manager. Dankzij social media benaderen klanten haar voor blog- en boekcoaching, kwam zij in contact met haar uitgever en gaf zij verschillende interviews.

Website: http://meeradvies.wordpress.com/

Wis filter
  • Marlies van der Meer

    Anderen laten ontdekken wat hen sterk en uniek maakt; dat is de rode draad die door de werkzaamheden van Marlies van der Meer loopt. In het begin van haar carrière richtte Marlies zich vooral op loopbaancliënten. Maar sinds zij in 2003 haar eigen bedrijf...
    Meer M

Social media marketing voor zzp'ers (e-book)

Inleiding
1
Een nieuwe kijk op marketing en verkopen
1.1
Focus op klanten
1.2
Social media zijn vrijwillig
1.3
Blijf jezelf
2.1
Waarom is een niche belangrijk?
2
Kies je focus, kies je niche
2.2
Wat maakt jou zo bijzonder voor je klanten?
2.3
Wie zijn jouw ideale klanten?
2.4
Kies je niche
2.5
Vertaal je niche in een persoonlijk merk
3
Als niemand je kent, ben je een Zelfstandige Zonder Klanten
3.1
Schrijf een klantmagnetisch social-mediaprofiel
3.2
Zoek relevante connecties
3.3
Promoot je social-media-aanwezigheid
3.4
Hoe vaker ze je tegenkomen hoe beter
4
Om klanten te verleiden, moet je aardig zijn
4.1
Waardeer anderen
4.2
Deel je informatie vrijblijvend
4.3
Vraag input, feedback en hulp
4.4
Laat je persoonlijke kant zien
5
Vertrouwen moet je winnen om klanten te winnen
5.1
Maak reclame met mond-tot-mondreclame
5.2
Etaleer je overig sociaal bewijsmateriaal
5.3
Wees open en eerlijk
6
Klanten voelen zich aangetrokken tot experts
6.1
Geloof in je eigen expertise
6.2
Verpak je expertise in een succesverhaal
6.3
Schakel social media in voor je positionering als expert
7
Jouw social-mediamarketing stappenplan
7.1
Voorbereiding; voorafgaand aan jouw social-mediamarketingplan
7.2
Jouw social-mediamarketingplan
7.3
Voorbereiding; voorafgaand aan je social-media-marketingactiviteiten
7.4
Uitvoering van je social-mediamarketingplan
7.5
Evaluatie van je social-mediamarketingactiviteiten
Inspirerende boeken en blogs
Over de auteur
Register
Andere boeken voor zzp’ers