Klantgestuurde businessmodellen

Klantgestuurde businessmodellen

Innoveren tot in het hart van je organisatie

Uitvoering
Boek, 160 pagina's
ISBN
9789089651488
Gepubliceerd
2013
€ 32,50

Het zijn turbulente tijden. Organisaties zijn naarstig op zoek naar nieuwe markten of naar alternatieve manieren om binnen bestaande markten winstgevend te blijven. En vragen zich af hoe ze kunnen inspelen op veranderingen in hun omgeving. Want als je je niet voorbereidt op mogelijke koerswijzigingen, word je vandaag of morgen geconfronteerd met concurrenten die dat wel doen.

Je kunt dus maar beter proactief verkennen wat de mogelijkheden zijn binnen je businessmodel. Dit boek komt met een praktisch en concreet model, dat dwars door alle sectoren en door alle soorten organisaties kan worden toegepast. Het helpt je om je businessmodel aan te scherpen of te vernieuwen en laat zien welke mogelijke consequenties dat heeft.

Deze tweede herziene druk is voorzien van nieuwe voorbeelden uit de Nederlandse markt en behandelt nieuwe onderwerpen, zoals de samenhang tussen businessmodellen en merken. Daarmee biedt dit boek alle bouwstenen om te innoveren tot in het hart van je organisatie!

Marleen Bekkers is bedrijfseconoom, met een specialisatie in marketing en strategie. Zij is partner bij ICSB Marketing en Strategie (www.icsb.nl).

Dirk Houtgraaf is (gedrags)bioloog én marketeer, met een jarenlange ervaring in de non-profi tsector.

Downloadbare bestanden
Wis filter
  • Dirk Houtgraaf

    Dirk Houtgraaf

    Dirk Houtgraaf is van huis uit (gedrags)bioloog en marketeer met een jarenlange ervaring in de non-profitsector. Vanuit deze achtergrond heeft hij een licht afwijkende manier van kijken naar organisaties en processen. Hij heeft onder andere gewerkt bij...
    Houtgraaf H
  • Marleen Bekkers

    Marleen Bekkers

    Marleen Bekkers is senior adviseur en partner van ICSB Marketing & Strategie. Marleen maakt snel de vertaalslag van theorie naar praktijk en gaat een stevige discussie niet uit de weg. Ze is een extroverte persoonlijkheid met een sterk observatievermogen...
    Bekkers B

Klantgestuurde businessmodellen

Inleiding
1
Onderdelen van businessmodellen
2
Wat is een businessmodel?
3
Het klantgestuurde businessmodel
4
Zelf aan de slag
5
Analysemodellen ter inspiratie
6
Het merk en de klant
Bijlage 1
Ondergrond voor de geeltjesmethode
Bijlage 2
Het canvasmodel van Osterwalder & Pigneur
Bijlage 3
Human Company
Bijlage 4
Een overzicht van waarden
Bijlage 5
Een uitgewerkt merkmodel van de openbare bibliotheken
Literatuur
Over de auteurs
Register