Pitch!

Pitch!

Van elevator tot aanbesteding

Uitvoering
Boek, 128 pagina's
ISBN
9789089652423
Gepubliceerd
2014
€ 20,99

Met de perfecte pitch liggen opdrachten binnen handbereik! Het helpt je om jezelf in de schijnwerpers te zetten. Om een onuitwisbare indruk op opdrachtgevers te maken. Om concurrenten glansrijk achter je te laten. Zelfs als je weinig tijd of ruimte krijgt om je verhaal te vertellen, of als je mensen nog niet eerder hebt ontmoet.

In dit boek laten pitchexperts Rick Willemsen en Alette den Exter zien hoe je jezelf slim ‘verkoopt’. Of het nu gaat om korte of lange presentaties, mondeling of op papier. Van elevator tot aanbesteding. PITCH! leidt je in vijf stappen naar een presentatie die op alle punten aan de pitchformule voldoet. Hoe trek je de aandacht van je publiek? Met welke woorden creëer je échte impact? Hoe maak je een pitch tot jouw verhaal? In dit boek vind je alle antwoorden.

PITCH! is een boek vol do’s en don’ts en gouden tips. Met praktische voorbeelden en (soms hilarische) filmpjes. Een boek dat je helpt om écht onderscheidend te zijn, en zo je opdrachten veilig te stellen!

Downloadbare bestanden
Wis filter
  • Alette den Exter

    Alette den Exter

    Als communicatietrainer en tekstexpert helpt Alette den Exter (1981) de professional en de consultant terug te gaan naar de kern van zijn verhaal en vervolgens de boodschap in heldere taal over te brengen. Zij geeft praktische pitchtrainingen en schrijftrainingen...
    Exter E
  • Rick Willemsen

    Rick Willemsen

    Rick Willemsen (1965) werkt als zelfstandig trainer coach en adviseur. Vanuit zijn rol als commerciële en leiderschapstrainer schreef hij eerder zijn boeken Effectief acquireren authentiek verkopen (Performa 2003) en Echte leiders in echte organisaties...
    Willemsen W

Pitch!

Voorwoord
Pitchen: Een vak apart
1
De eerste stap: Begin met het denkwerk
1.1
Breng je publiek in kaart
1.2
Vertaal het probleem naar een concrete oplossing en resultaat (POR)
1.3
Verzamel jouw unique telling points
2.1
Maak een bouwplan
2
De tweede stap: Schrijf je pitch uit
2.2
Pas de doorschrijftechniek toe
2.3
Schrijven is inkorten en tot de kern schrappen
2.4
Gebruik heldere taal
2.5
Tips voor je LinkedIn-pitch
3.1
De knallende opening
3
De derde stap: Creëer meer impact
3.2
Zorg voor chemie
3.3
Combineer pathos, ethos en logos
3.4
Spelen met beeld
3.5
PowerPoint, Prezi of Pecha Kucha?
3.6
Betrek je publiek bij je pitch
4.1
Verdeel de rollen
4
De vierde stap: Organiseer je generalerepetitieteam
4.2
Kies een regisseur
4.3
Gebruik het PITCH!-scoreformulier
4.4
Feedback geven en ontvangen
5.1
Tref je laatste voorbereidingen
5
De vijfde stap: Maak een verpletterende indruk
5.2
Bedwing je zenuwen
5.3
Maak een stevige eerste indruk
5.4
Houd de regie, maar wees fl exibel
6.1
Waarom een aanbesteding?
6
Extra: De aanbestedingspitch
6.2
De Aanbestedingswet
6.3
Wel of niet meedoen?
6.4
In vijf stappen naar een efficiënte aanbestedingspitch
Tot slot
Geraadpleegde bronnen
Dankwoord
Auteurspitches