True Storytelling

True Storytelling

Geloofwaardigheid als marketingtool

Uitvoering
Boek, 192 pagina's
Ook beschikbaar
ISBN
9789089653222
Gepubliceerd
2016
€ 27,99
niet meer leverbaar

Reclame heeft een geloofwaardigheidsprobleem. Merken hebben ons de afgelopen decennia bedolven onder een eindeloze stortvloed van beloften die zij vaak niet of slechts gedeeltelijk waarmaakten. Effect: een consument die reclame liever mijdt en de inhoud ervan niet vertrouwt.

In een zoektocht naar bereik en geloofwaardigheid zijn authenticiteit, storytelling en contentmarketing momenteel helemaal 'hot'. True Storytelling combineert deze hedendaagse marketing-ingrediënten tot een praktische methode die ondernemers, marketeers en reclamemakers helpt bij het vertellen van geloofwaardige merkverhalen. Geloofwaardigheid is immers hét belangrijkste criterium voor succesvolle contentmarketing.

De True Storytelling-methode start met weten waar het merk écht voor staat. Met het praktische True Story Canvas uit het boek doe je dit op slechts één A4. Deze merkpositionering op basis van authenticiteit vormt het uitgangspunt voor ontwikkelen van True Story content.

‘De wereld van vandaag vraagt om merken, die precies weten waar ze voor staan en daar volledig naar handelen. True Storytelling laat je inzien dat consumenten graag relaties aangaan met merken die authentieke, geloofwaardige en oprechte verhalen vertellen.’ - Steven Van Belleghem, bestsellerauteur van o.a. When digital becomes human

‘Gooi minder euro’s weg aan betekenisloze reclame-bullshit en durf eerlijk te zijn. Toon liever je ware gezicht. True storytelling biedt marketeers, ondernemers en/of merkeigenaren handvatten om merken weer (nieuwe) betekenis te geven.’- Rupert Parker Brady, marketing- en retailexpert, juryvoorzitter Dutch Marketing Awards 2014 en 2015, columnist Marketing Tribune

‘Merken die consistent een geloofwaardig verhaal weten te vertellen zijn schaars. True Storytelling biedt een theoretisch kader en een praktisch canvas, om komen tot authentiek verhaal dat weet te boeien en te raken.’ - Rijn Vogelaar, bestsellerauteur van De Superpromoter en De Enthousiasme Trilogie

Downloadbare bestanden
Wis filter
  • Paul Hillesum

    Paul Hillesum

    Paul Hillesum begint zijn carrière als stagiair bij reclamebureau D Arcy op de afdeling strategie. Tijdens zijn stage wordt hij steeds meer getrokken naar en betrokken bij de creatieve afdeling. Na de afronding van zijn studie HBO Communicatie besluit...
    Hillesum H
  • Amber Franssen

    Amber Franssen

    Amber Franssen is een creatieve duizendpoot. Ze start haar creatieve loopbaan aan de Rietveld Academie in de richting Audiovisueel. In 2000 wordt ze genomineerd als beste kunststudent van Nederland door het Prins Bernard Cultuurfonds. Na haar studie stapt...
    Franssen F

True Storytelling

HET VERHAAL ACHTER TRUE STORYTELLING
INLEIDING
1
TIJD VOOR GELOOFWAARDIGHEID
2
WIJ WILLEN AUTHENTICITEIT!
3
DE KRACHT VAN VERHALEN VERTELLEN
4
GELOOFWAARDIGE CONTENT IS KING
5
DE KUNST VAN GELOOFWAARDIG ZIJN
6
TRUE STORYTELLING
7
AAN DE SLAG MET HET TRUE STORY CANVAS
TRUE STORY CANVAS
OVER DE MAKERS
BRONNEN