De marketingorganisatie van de toekomst

De marketingorganisatie van de toekomst

(Scoren met de marketingorganisatie van morgen)

Uitvoering
Boek, 304 pagina's
Auteur
ISBN
9789089653468
Gepubliceerd
2016
€ 29,99 € 24,99 (actieprijs t/m 26-1-2019)

Winnaar van de PIM Marketing Literatuurprijs 2017

De ontwikkelingen in het marketingvak lijken sneller te gaan dan het licht. Duizenden commercieel verantwoordelijken worden dagelijks uitgedaagd om nieuwe trends te vertalen naar hun eigen organisatie. Dat roept allerlei vragen op. Welke competenties moeten we in huis halen om relevant te zijn en blijven, om de klant optimaal te bedienen en betrekken, via al die kanalen en netwerken? Welke nieuwe rollen brengt dat met zich mee? En hoe organiseren we dat nou optimaal met de mensen en middelen die we hebben, zodat de organisatie als geheel markt- en klantgericht presteert?

Er bestaan enorm veel marketingboeken met mooie theorieën en modellen, met nieuwe invalshoeken over hoe je merken en klantrelaties kunt managen. Maar er zijn vrijwel geen boeken over hoe je marketing binnen de organisatie integraal en optimaal inricht. Daarom is dit boek een must voor wie wil scoren met de marketingorganisatie van morgen!

- Een brede, moderne benadering van de marketingfunctie: ver voorbij het klassieke MarCom

- Over de rol en bijdrage van marketing in de organisatie van de toekomst

- Met interviews, cases en checklists om direct aan de slag te gaan

Rob Beltman is al meer dan vijftien jaar actief in het marketingvak, als adviseur, begeleider, docent en onderzoeker. Hij heeft inmiddels honderden organisaties begeleid bij marketingvraagstukken. Rob is medeoprichter van H3ROES, een coöperatie van professionals uit diverse disciplines, die samenwerken om Nederland klantgerichter te maken.

Downloadbare bestanden
Wis filter
  • Rob Beltman

    Rob Beltman is al meer dan vijftien jaar actief in het marketingvak als adviseur begeleider docent n onderzoeker. Hij heeft inmiddels honderden organisaties begeleid bij marketingvraagstukken. Rob is medeoprichter van H3ROES een coöperatie van professionals...
    Beltman B

De marketingorganisatie van de toekomst

Voorwoord
Inleiding
1
De evolutie van marketing
2
De plek van marketing binnen de organisatie
3
Marketingactiviteiten ingekaderd
4
Marketing intelligence, klant- en concurrentie-inzicht
5
Branding, merkenmanagement en reputatiemanagement
6
Innovatie en productontwikkeling, business development
7
Portfolio- en productmanagement, assortimentsmanagement
8
Distributiebeleid en channelmanagement, netwerk- en partnermanagement
9
Verdienmodel, prijsbeleid en revenumanagement
10
Customer relationship management en loyaltymanagement
11
Cross-channel- en campagnemanagement en klantcontactmanagement
12
Marketing resource management en contentmanagement
13
Interne marketing en communicatie
14
Trends die marketeers bezighouden
15
Trends die marketeers bezighouden
16
Ben je klaar voor de toekomst?
17
Financiële dienstverlening
18
Onderwijs en onderzoek
19
Media en communicatie
20
Inrichtingsprincipes
21
Archetypen voor de integrale marketingorganisatie
22
Weten waar je staat
23
Hoe doen we het nu?
24
Wat is de rol van marketing?
25
Ontdek je plek en functie(s)
eraadpleegde literatuur
Over de auteur
Register