Gamification als motor van verandering

Gamification als motor van verandering

Hoe games motivatie vergroten en verandering versterken

Uitvoering
Boek, 180 pagina's
Auteur
ISBN
9789089653529
Gepubliceerd
2016
Serie
€ 24,99

Spelenderwijs leren veranderen.

Organisaties vinden het lastig om continue verbetering systematisch in te bedden in hun businessmodel. Kernpunt van succesvol veranderen is medewerkers actief en op een leuke manier te betrekken én in beweging te brengen. Via games kan de Learning Agility van medewerkers worden ontwikkeld om klaar te zijn voor een omgeving die voortdurend verandert.

Gamification maakt veranderen leuker én effectiever.

Dit boek onthult hoe organisaties games kunnen gebruiken om processen te optimaliseren en medewerkers te motiveren bovengemiddelde prestaties te leveren. Centraal staat het ‘Game-Plan’. Aan de hand hiervan wordt uitgelegd hoe gemeenschappelijke doelen mensen op het zakelijk speelveld kunnen verbinden. Dit gebeurt rondom de vier belangrijkste processen van elke organisatie: het bedenken, maken, verkopen en verbeteren van producten. Besproken wordt hoe een organisatie door middel van de 'progressie-loop' de hoofdprocessen op de juiste wijze inricht en optimaliseert. Zo kunnen organisaties continue vooruitgang structureel inbedden in hun organisatie.

  • Met serious games-cases van (internationale) opdrachtgevers die bewezen progressie hebben opgeleverd.
  • Inclusief een eenvoudig op te volgen Game-Plan. Van dé grondlegger van gamification in Europa.
Downloadbare bestanden
Wis filter
  • Bart Hufen

    Bart Hufen

    Bart Hufen is technisch bedrijfskundig ingenieur en heeft een master in brand management. Vanuit zijn bedrijf BrandNewGame bv ontwikkelt hij gamification-projecten voor diverse (internationale) opdrachtgevers. Daarnaast verzorgt hij sinds 2009 publicaties...
    Hufen H

Gamification als motor van verandering

1
PLAYGROUND
2
PURPOSE
3
PEOPLE
4
DE PROGRESSIE-LOOP
5
PERFORMANCE
6
PLAY
7
CHANGE THE GAME
Over de auteur