Handboek Online Redactie

Handboek Online Redactie

Onmisbaar gereedschap voor de contentspecialist en communicatieprofessional

Uitvoering
Boek, flexcover, kleur, 380 pagina's
ISBN
9789089654403
Gepubliceerd
2019
€ 34,99

Contentcreatie is een multidisciplinair vak geworden. Als online content- of communicatiespecialist wil je dáár scoren waar de (toekomstige) klanten van jouw organisatie zich bevinden. Daarom ben je dagelijks druk met het optimaliseren van websites, webshops en sociale media, het creëren van content die matcht met klantbehoeften. In woord, beeld en geluid. Haal jij het maximale uit je werk? Dit Handboek Online Redactie geeft je houvast.

Wie professioneel met online communicatie aan de slag is, ontwikkelt content die een bijdrage levert aan het realiseren van organisatiedoelen. Dit boek biedt handvaten voor het creëren en perfectioneren van content voor websites, sociale media, zoekmachines en conversie. Ook helpt het je bij het bouwen van een uitgekiende online strategie, een solide beheerorganisatie en een weloverwogen evaluatieplan. Het Handboek Online Redactie is een múst voor iedereen die meer wil halen uit online communicatie.

- Voor copywriters, contentspecialisten, communicatieadviseurs en studenten communicatie.

- De laatste ontwikkelingen in het vakgebied, getoetst in en vertaald naar de werkpraktijk.

- De geactualiseerde en uitgebreide opvolger van de bestseller Handboek Webredactie (meer dan 9.000 verkochte exemplaren).

Downloadbare bestanden
Wis filter
  • Corona de Wert

    Corona de Wert

    Corona de Wert helpt organisaties en professionals om meer impact te maken met (online) communicatie als trainer en adviseur. In haar bedrijf Dommel Communicatie bundelt ze vakkennis praktijkervaring en lol in taal en communicatie....
    Wert W
  • Geert Poort

    Geert Poort

    Geert Poort is trainer en adviseur in online communicatie. Met veel plezier ontwikkelt en verzorgt hij opleidingen en coacht hij communicatieprofessionals in organisaties vanuit zijn bureau Poorttaal....
    Poort P

Handboek Online Redactie

Inleiding: werken aan online content
1
De basis van effectieve content
2
Online ontwerp
3
Online beheer
4
Contentstrategie
5
Hulpmiddelen voor online contentbeheer
6
Contentmanagementsystemen
7
Schrijven met vaart
8
Afstemmen op de online lezer
9
Structuur aanbrengen
10
De opbouw afstemmen op het tekstdoel
11
Een passende schrijfstijl kiezen
12
Begrijpelijk en aantrekkelijk schrijven
13
Slim toepassen van hyperlinks
14
Checklist eindredactie van online teksten
15
Zoeken en vinden
16
Bepalen van zoekwoorden
17
Optimaliseren van content
18
Bouwen aan links
19
Impact maken met sociale media
20
Schrijven voor sociale media
21
Content met overtuigingskracht
22
Conversiegericht schrijven
23
Het nieuwsbericht
24
Het blog
25
De digitale nieuwsbrief
26
De boodschap versterken met beeld
27
Aan de slag met audiovisuele content
28
Criteria voor usability
29
Evaluatiemethoden
30
Juridisch ABC voor online content
Over de auteurs
Literatuur
Index