Purpose

Purpose

Het verhaal van de moraal

Uitvoering
Boek, hardcover, zwart-wit, 256 pagina's
ISBN
9789089654816
Gepubliceerd
2019
€ 29,99

Er is geen begrip in het huidige strategiedenken dat zo vaak wordt gebruikt als purpose. Logisch. Want wie voor een hoger doel gaat, krijgt niet alleen een sterkere reputatie en meer invloed, maar doet het financieel ook beter. Tegelijkertijd is er geen begrip dat zo vaak verkeerd wordt begrepen. Met alle gevolgen van dien: is het verhaal niet oprecht, dan ligt reputatieschade op de loer.

Met dit boek zet Paul Stamsnijder organisaties op scherp: het ontwikkelen van je purpose is een zaak voor hoofd, hart en handen. Hij laat zien hoe je achterhaalt wat de verwachtingen van stakeholders zijn, hoe je je hogere doel bepaalt en medewerkers daarin meeneemt, en hoe je hierover met de buitenwereld communiceert. Purpose schetst het verhaal van de moraal. Voor organisaties die het voortouw willen nemen in onze samenleving, door maatschappelijke, economische en persoonlijke meerwaarde te creëren.

Purpose – het verhaal van de moraal is de ideale gids voor leiders, bestuurders, toezichthouders, managers, marketeers en communicatieprofessionals die groter durven te denken. Een geloofwaardige bedoeling gaat voorbij de doelstellingen. Wie kleiner denkt, maakt problemen groter. Wie groter denkt, maakt problemen kleiner.

Downloadbare bestanden
Wis filter
  • Paul Stamsnijder

    Paul Stamsnijder

    Paul Stamsnijder is oprichter van de Reputatiegroep. Dit adviesbureau helpt de top van de (semi)publieke sector het bedrijfsleven en het maatschappelijke middenveld met het vergroten van hun positieve invloed met een heldere purpose: samen werken aan...
    Stamsnijder S