Ondernemen in crisistijd

Ondernemen in crisistijd

Over mindset, cashflow en strategieën

Uitvoering
Boek, flexcover, steunkleur, 144 pagina's
Auteur
ISBN
9789089655219
Gepubliceerd
2020
€ 20,00

De crisis zorgt bij veel ondernemers voor onrust. Klanten blijven weg, de omzet keldert. Ondernemers maken zich zorgen over de toekomst van hun bedrijf. Maar piekeren heeft nog nooit iemand verder gebracht. Wat staat je dan wel te doen?

Survive: niks doen is geen optie. Verlammen is een gouden recept om op een faillissement af te stevenen. Hoe kom je dan wel door deze crisis heen? En misschien nog belangrijker: hoe creëer je een bedrijf en financiële situatie waarmee je een volgende crisis beter aankunt?

Thrive: waar sommige bedrijven zich focussen op overleven, gebruiken andere de crisis als springplank naar succes. Hun omzet schiet de lucht in en ze behoren vanaf nu tot de Champions League in hun branche.

Stop: als ondanks al je inspanningen je bedrijf niet levensvatbaar (meer) is, is stoppen nu wellicht het beste alternatief. Hoe doe je dat op een goede manier?

Bestsellerauteur Femke Hogema ging in gesprek met ondernemers die deze crisis goed doorstaan en werkte hun waardevolle strategieën voor je uit. In dit boek geeft ze je inspiratie, praktische tips en tools: manage je mindset, manage je cash, zorg voor een sterk fundament, handel snel en met lef, en investeer in relaties.

Dit is een optimistisch en actiegericht boek met een even duidelijke als simpele boodschap: neem het heft in eigen handen en kom sterk uit deze crisis.

‘Dit is een mooi werk. Praktisch, toegankelijk en bomvol inspirerende verhalen.’

Wiggert Meerman – Eindbazen

Downloadbare bestanden
Wis filter
  • Femke Hogema

    Femke Hogema

    Femke Hogema is ondernemer auteur en spreker. Het is haar missie ervoor te zorgen dat alle ondernemers een financieel gezond en winstgevend bedrijf runnen. Femke schrijft alsof ze tegen je praat: persoonlijk confronterend en actiegericht. Ze maakt financiën...
    Hogema H

Ondernemen in crisistijd

Voorwoord
Inleiding
1
Wat je gelooft, creëer je
2
Verander je mindset, verander het resultaat
3
Wat geloven succesvolle ondernemers?
4
Het belang van financiële informatie
5
Hoe sta je er financieel voor?
6
Welke keuzes kun je maken?
7
Reserves opbouwen
8
Stoppen met je bedrijf
9
Survive en straks weer verder bouwen
10
Pivot: een draai maken
11
Thrive: de crisis als springplank naar succes
Bonus: De lessen die horen bij het schrijven van dit boek
Hoe nu verder
Dankwoord
Ondernemers over dit boek
Over de auteur