StoryBrand

StoryBrand

Hoe een heldere boodschap je bedrijf laat groeien

Uitvoering
Boek, flexcover, zwart-wit, 192 pagina's
Auteur
ISBN
9789089655868
Gepubliceerd
2021
€ 27,99

Veel bedrijven spenderen hun marketingbudget aan allerlei soorten designs, campagnes en tactieken. Pure geldverspilling – want het gaat totaal voorbij aan het belang van de klant. Die zit niet te wachten op social media berichten of een billboard langs de snelweg.

Klanten willen weten waarom jouw product of dienst voor hen van toegevoegde waarde is. Welk probleem het voor hen oplost en waarom het hun leven zal verbeteren. Hoe je dat voor elkaar krijgt? Door jouw organisatie op de juiste manier te positioneren in het verhaal van de klant. Stel jezelf daarbij de volgende vragen: waar is de klant naar op zoek? Wat wil hij bereiken? En hoe kan jouw product of dienst daarbij helpen?

Het ontwikkelen van een heldere boodschap is hierbij essentieel. De manier waarop je schrijft en spreekt over een product of dienst is voor klanten namelijk van doorslaggevend belang om over te gaan tot de aankoop ervan. Dat inzicht vormt de basis van de StoryBrand-formule.

De StoryBrand-formule is volledig gebaseerd op hoe het brein reageert op verhalen. Door gebruik te maken van zeven universele verhaalprincipes creëert StoryBrand voor elk bedrijf effectieve boodschappen die ingezet kunnen worden op websites, presentaties en social mediakanalen.

  • Creëer een unieke meerwaarde voor je klanten.
  • Voorkom geldverspilling en zet in op het verhaal van je klant. Het is het waard.
  • Er is geen aanvullende informatie beschikbaar

StoryBrand

Inleiding
1
De sleutel tot gezien, gehoord en begrepen worden
2
Het geheime wapen dat jouw bedrijf laat groeien
3
Het SB7 Framework
4
Een hoofdpersoon
5
Heeft een probleem
6
En ontmoet een gids
7
Die hem een plan geeft
8
En hem oproept tot actie
9
Dat voorkomt mislukking
10
En leidt tot succes
11
Mensen willen dat jouw merk onderdeel is van hun transformatie
12
Een betere website bouwen
13
Hoe StoryBrand grote bedrijven kan transformeren
14
De StoryBrand marketing roadmap
Nawoord
Dankwoord
Hoe StoryBrand je verder kan helpen
Noten