Prototyping met onlinetools

Prototyping met onlinetools

Uitvoering
Boek, 128 pagina's
Auteur
ISBN
9789463560207
Gepubliceerd
2017
€ 29,99

Handig om te weten: van dit boek is een webversie beschikbaar. Als u zich registreert, krijgt u gratis toegang, plus relevante extra’s.

Prototypes maken is een essentiële fase in het ontwikkelen van apps voor elk platform. Het maakt het verschil tussen een succesvolle, populaire app en een gemiste kans in de app store. Het heeft gevolgen voor het aantal downloads en aankopen van de app. Wat kun je doen om een idee voor een app te proberen, te testen en iteratief te verbeteren? Met onlinetools simuleer je apps op basis van afbeeldingen die aan elkaar gelinkt worden. Afhankelijk van de tool zijn gebruikelijke overgangen en interactiemodellen beschikbaar, waarmee je een goede indruk van het eindproduct geeft. Voldoende om het prototype op potentiële eindgebruikers te testen en waardevolle feedback te verwerven.

Tot de behandelde onderwerpen behoren:

  • Wat is een prototype en waarom wil je het?
  • Onlinetools vergeleken met andere manieren van prototypes maken.
  • Hoe zet je een goed prototype op?
  • Wat zijn de overlappende eigenschappen van de onlinetools?
  • Wat zijn de specifieke eigenschappen van Invision, Marvel, Fluid.UI, Proto.io en Flinto?
  • Wat is de beste tool voor jou?
  • Hoe test je met je prototype?
  • Hoe pas je de testresultaten toe?
  • Gooi je een prototype weg als je gaat bouwen?
Downloadbare bestanden
Wis filter
  • Antoni Dol

    Antoni Dol

    Antoni Dol is geboren in 1963. Hij is afgestudeerd als illustrator op de Gerrit Rietveld Academie studeerde reclame op de Kunstacademie van Rotterdam en was drie jaar freelance illustrator. Vanaf 1995 groeide hij als webdesigner en interactieontwerper...
    Dol D

Prototyping met onlinetools

1
Over prototypes
Waarom een prototype?
Hoe bereik je succes?
Verfijning van een prototype
2
Ander manieren voor prototyping
Concept
Schetsen
Paperprototypes
HTML-prototypes
3
Offlinetools voor prototypes
Microsoft PowerPoint
Adobe Photoshop
Axure Rapid Prototyping
Balsamiq Mockups
Justinmind Prototyper
Adobe Experience Design
Flinto voor Mac
Marvel voor iOS en InVision iOS app
4
Hoe zet je een goed prototype op?
Wat is een goed prototype?
Hoe ga je te werk?
Wat heb je nodig voor onlinetools?
5
Introductie van de tools
Flinto Lite
Fluid.UI
InVision
Marvel
Proto.io
6
Generieke eigenschappen van onlinetools
Ontwerpen
Het prototype installeren en delen
Samenwerken in een team
Afwikkeling
7
Specifieke eigenschappen
Flinto Lite
Fluid.UI
InVision
Marvel
Proto.io
8
De juiste tool kiezen
Wat zijn je randvoorwaarden?
Wat zijn jouw criteria?
Welk tool werkt voor jou?
9
Testen met je prototype
Het prototype testen
Testscenario’s maken
Usabilitytest afnemen
Gegevens vergaren
10
Testresultaten toepassen
Showstoppers
Serieuze problemen
Kleine problemen
Vormgeving
11
Als het prototype klaar is
Communiceren met stakeholders
Referentiemateriaal voor programmeurs
Vergelijken met gebouwde app
Weggooien of houden?
Index