Handboek UX-optimalisatie

Handboek UX-optimalisatie

Betere websites dankzij behavioral UX en usabilitytests

Uitvoering
Boek, paperback, zwart-wit, 208 pagina's
ISBN
9789463561198
Gepubliceerd
2019
Serie
€ 39,99

Handig om te weten: van dit boek is een webversie beschikbaar. Als u zich registreert, krijgt u gratis toegang, plus relevante extra’s.

Combineer twee verschillende gegevensbronnen – kwantitatieve behavioral UX en kwalitatieve usabilitytests – in één krachtige tool waarmee u de website van uw organisatie stroomlijnt en conversie en ROI verhoogt. De combinatie van gegevens over wat er precies aan websiteactiviteit plaatsvindt met de gegevens uit usabilitytests (waarom gebeurt het?) geeft een volledig panoramisch zicht op wat de oorzaak is van slechte prestaties, waar uw website kan worden geoptimaliseerd en hoe die kan worden verbeterd.

Er zijn tal van boeken die zich richten op big data en het gebruik van gegevensanalyse om websites te verbeteren, of op het gebruik van usabilitytests en UX-onderzoeksmethoden voor verbetering. Dit is het eerste boek dat beide onderwerpen combineert tot een methodiek die u steeds opnieuw kunt toepassen bij de optimalisatie van elke website.

UX-optimalisatie is ideaal voor iedereen die de kracht van kwantitatieve gegevens wil combineren met de inzichten van kwalitatieve gegevens om websiteresultaten te verbeteren. Het boek maakt gebruik van stapsgewijze instructies met foto's, tekeningen en ondersteunende schermafbeeldingen om u te laten zien hoe u persona's definieert, behavioral UX-gegevensanalyse, UX- en usabilitytestevaluaties uitvoert en behavioral UX- en usabilitydata kunt combineren tot een krachtige set van optimalisatieaanbevelingen die elke website ingrijpend kan verbeteren.

Downloadbare bestanden
Wis filter
  • W. Craig Tomlin

    W. Craig Tomlin is senior UX-strateeg onderzoeker en marketing expert in conversie-optimalisatie. Hij is gecertificeerd Usability Analyst die UX-research CRO en UX-designverbetering inzet om ROI te vergroten. Hij is als adviseur werkzaam voor zowel start-ups...
    Tomlin T

Handboek UX-optimalisatie

1
UX-optimalisatie: een overzicht
Inleiding
De vier stappen van UX-optimalisatie
Samenvatting: vier UX-optimalisatiestappen
2
Wat is een persona?
Inleiding
Een beknopte geschiedenis van de persona
Typen persona’s
Het belang van persona’s
Samenvatting: wat is een persona?
3
Typen persona’s
Inleiding
Verwarring rond de typen persona’s
Designpersona’s
Marketingpersona’s
Protopersona’s
Samenvatting: typen persona’s
4
Het belang van persona’s
Inleiding
Persona’s geven context aan behavioral UX-data
Persona’s maken user-centered design mogelijk
Hulp bij werving voor usabilitytests
Persona’s en scope creep
Samenvatting: het belang van persona’s
5
De creatie van een persona
Inleiding
Waar komen personagegevens vandaan?
De praktijk van contextueel onderzoek voor UX-designpersona’s
Secundaire bronnen van personadata in UX-onderzoek
Vervolgstappen nadat de data zijn verzameld
Maak uw conceptpersona (tip: werk van achter naar voren)
Gemeenschappelijke kenmerken van UX-designpersona’s
Samenvatting: de creatie van een persona
6
Behavioral UX-data
Inleiding
Behavioral UX-data: een overzicht
Bronnen van behavioral UX-data
Typen behavioral UX-data
Andere data
Samenvatting: behavioral UX-data
7
UX-onderzoek en usabilitytests
Inleiding
Doel van UX-onderzoek en usabilitytestanalyse
Typen UX-onderzoek- en usabilitytests
UX-onderzoeks- en usabilitytestmethoden
Andere analysetools voor UX- en usabilitytests
Samenvatting: analyse van UX- en usabilitytests
8
Praktijk: behavioral UX-data-analyse en -aanbevelingen
Inleiding
Case: optimalisatie e-commercesite
Shop.MyEvergreenWellness
Behavioral UX-data beoordelen
Andere behavioral UX-data
Behavioral UX-data uit de koopstroom
Vat uw persona’s en behavioral UX-data samen
9
Praktijk (2): analyse van usabilitydata en aanbevelingen
Usabilitytests en kwalitatieve gegevens
De kracht van 5 seconden
Bodytekst en CTA’s
De taal van de ogen: automatische eyetracking
De winkelwagen een zetje geven (voor betere prestaties)
De prijs is oké (of niet)
Nuttige usabilitytests
Het ABC van A/B-tests
Samenvatting: analyse van usabilitytestdata en aanbevelingen
Hoe kom je in Carré?
10
Het totaalplaatje
Inleiding
Het totaalplaatje
Wat we hebben behandeld
Het totaalplaatje
Index