Handboek Zoekmachinemarketing

Handboek Zoekmachinemarketing

Uitvoering
Boek, 288 pagina's
ISBN
9789059401167
Gepubliceerd
2005
€ 24,90
niet meer leverbaar

Van deze titel is een tweede, geactualiseerde uitgave verschenen.

Dit boek leert u hoe u succesvol een on line zoekmachinemarketingcampagne opzet. On line marketing, en met name zoekmachinemarketing, neemt een steeds belangrijkere plaats in de mediamix in. Zoekmachinemarketing kan u een fantastische conversie en return on investment opleveren. Voor het opzetten van een geslaagde zoekmachinemarketingcampagne is het echter zaak dat u goed weet welke zaken belangrijk zijn om hoog te scoren in zoekmachines. Bijna nog belangrijker is dat u weet wat u vooral niet moet doen. Dit op de praktijk gerichte boek leert u de feiten kennen; het geeft antwoord op onder meer de volgende vragen:

  • Wat is zoekmachinemarketing?
  • Hoe werken de verschillende zoekmachines en -gidsen? Wat zijn de verschillende modellen? Wat is hun wijze van verzamelen, hoe werkt het algoritme van ranking enzovoort. Moet ik betalen voor posities? Of juist niet?
  • Hoe zoekt mijn doelgroep? Hoe kom ik boven in de zoekresultaten van mijn doelgroep te staan?
  • Wat zijn de drie componenten die zoekresultaten van de zoekmachines bepalen en waar moet ik per component op letten?
  • Hoe maak ik een databasegestuurde site doorzoekbaar?
  • Hoe zorg ik dat mijn doelgroep op mijn resultaat in de zoekmachine klikt en niet op dat van de concurrent?
  • Hoe zorg ik dat mijn website zoekmachinevriendelijk is en doorzocht kan worden door de zoekrobots?
  • Waar houden zoekmachines niet van? Wat zijn struikelblokken voor zoekrobots?
  • Hoe word ik opgenomen in de verschillende zoekmachines en internetgidsen?
  • Hoe zet ik een betaalde zoekmachine-advertentiecampagne op? Waar moet ik op letten en hoe verbeter ik de conversie?
  • Hoe meet ik de resultaten van mijn zoekmachinemarketinginspanningen? Hoe doe ik nulmetingen, maak ik rapportages en webstatistieken?
  • Wat brengt de toekomst ons? Hoe ontwikkelen de zoekmachines zich en welke implicaties kan dit hebben voor mijn zoekmachinemarketing?

De begeleidende website www.searchmarketing.nl geldt als aanvulling op het boek. Aangezien de zoekmachinemarketingwereld constant verandert, vindt u hier aanvullende artikelen en de jongste ontwikkelingen. Tevens vindt u hier alle url’s van de besproken sites, zodat u makkelijk kunt doorklikken, en heel veel aanvullende verwijzingen. Zie www.searchmarketing.nl

Website: www.interneteffect.com

Inkijken Downloadbare bestanden
Wis filter
  • Keesjan Deelstra

    Keesjan Deelstra (1966) studeerde Sociale Geografie in Amsterdam en vond zijn stek uiteindelijk in de internetwereld. Zijn kennis over het onderwerp zoekmachinemarketing deed hij op tijdens het ontwikkelen van het e-commercetraject voor zijn trainingsbureau....
    Deelstra D

Handboek Zoekmachinemarketing

1
Zoekmachinemarketing: een overzicht
Internet en marketing
Wat is zoekmachinemarketing precies?
Marketing en het belang van zoekmachines
Zoeken op internet
Betaald of onbetaald?
2
Spelers in zoekland
Nederland
Spelers
Wereldwijd
Zoekmachinenetwerken: wie voedt wie?
Wie is de grootste?
3
Zoekmachinemarketing en site-ontwerp
Zoekmachinemarketing en usability
Drie belangrijke componenten
On page- en off page-factoren
Samen sterk
4
Tekstcomponent
Tekstcomponent
Wie is uw doelgroep?
Zoekwoorden en -zinnen kiezen
Trends in zoeken
Meetwaarden tekst in de algoritmen
Zoekwoordstrategieën
Hoe zoekwoorden en -zinnen te plaatsen
Head
Body
Zoekwoorden in domeinnamen en url's
5
Indexatiecomponent
Best practices voor de indexatiecomponent
6
Populariteitscomponent
Populariteitscomponent
Linkpopulariteit
Linkpopulariteit verhogen
Doorklikpopulariteit
7
Valkuilen bij site-ontwerp
Veel code, weinig tekst
Flash: anti-zoekmachine?
Frames: webpagina in stukken
Onmogelijke url's met dynamische websites
Onzichtbare menu's
Contentmanagementsystemen halen niet alles uit de kast
8
Zoekmachines en internetgidsen uitnodigen
Site laten bezoeken door zoekrobots
Door opname in internetgids ook in zoekmachine?
Waar u op moet letten bij aanmeldingen voor internetgidsen
Betaald in de gidsen?
Betaald in de zoekmachines
Robots Exclusion Protocol
9
Spamdexing
Spamdexing
Waarom geen spamdexing?
Zoekwoordspam
Verkeerde plaatsen zoekwoorden
Verborgen tekst
Koppelingsspam
Paginaspam
Domeinspam
Submissionspam
10
Betaalde zoekmachineplaatsing
Betaal uw weg naar de top?
Spelers
Best practices PPC-programma's
Google AdWords- en AdSense-netwerk
Yahoo!-/Overture-/Ilse-netwerk
Advertentiepositie
Hulpmiddelen PPC
11
Resultaten meten
Oorzaak en gevolg meten
De optimalisatie zelf meten
Vindbaarheid van webpagina's meten
Bezoekersactiviteit meten op uw website
Doelen meten, diagnose en actie
Roet in het meten
Kannibalisme tussen natuurlijke en betaalde positionering
12
Zelf doen of uitbesteden?
Multidisciplinair
SEO-bedrijven: scheid het kaf van het koren
SEO-scam: waar op te letten?
Misverstanden zoekmachinemarketing
13
Wat brengt de toekomst ons?
Hoe ontwikkelen de grote spelers zich?
Trends
Gevolgen voor zoekmachinemarketing
Blijf op de hoogte
Index