Handboek Crossmediale journalistiek en redactie

Handboek Crossmediale journalistiek en redactie

Uitvoering
Boek met dvd-rom, 464 pagina's
ISBN
9789059404472
Gepubliceerd
2010
€ 44,90
niet meer leverbaar

Van pen en kladblok naar camera en laptop. Wie als moderne journalist of redacteur wil slagen, koppelt een ouderwetse passie om goed en helder te informeren aan een actuele kennis van technische hulpmiddelen. Het Handboek Crossmediale journalistiek en redactie helpt hedendaagse publicisten te bepalen hoe ze de kracht van het web kunnen gebruiken om de juiste doelgroep te bereiken met de juiste middelen. Daarom is er in de 24 hoofdstukken van dit uitgebreide boek aandacht voor uiteenlopende redactievaardigheden zoals:

  • succesvol schrijven voor het web
  • zoekmachineoptimalisatie van redactionele teksten
  • optimale interactie met de achterban
  • het maken van goede foto's, geslaagde infographics en bruikbare audio-opnames
  • de principes van cinematografie en de benodigdheden voor een aantrekkelijk webfilmpje

Daarnaast komt ook de theorie aan bod in hoofdstukken over:

  • de geschiedenis van multimediale en crossmediale journalistiek
  • online journalistieke businessmodellen
  • redactiepolitiek en de journalistieke weerzin tegen veranderingen

Met de bijbehorende dvd kunt u gelijk aan de slag!

Wis filter
  • Arjan Dasselaar

    Arjan Dasselaar

    Arjan Dasselaar werkte ruim vier jaar bij het opinieweekblad Elsevier als achtereenvolgens redacteur binnenland chef internetredactie en redacteur economie. In 2001 startte hij met het geven van internettrainingen aan Wegener-redacteuren Vlaamse journalisten...
    Dasselaar D
  • Alexander Pleijter

    Alexander Pleijter

    Dr. Alexander Pleijter is verbonden aan het Groningen Center for Journalism Studies van de Rijksuniversiteit Groningen. Tussen 2007 en 2010 was hij werkzaam bij de opleiding Journalistiek en Nieuwe Media van de Universiteit Leiden. Daarvoor werkte hij...
    Pleijter P