Innovatieblunders

Innovatieblunders

Waarom zoveel innovaties mislukken...en 25 manieren om het beter te doen

Uitvoering
Boek, 128 pagina's
ISBN
9789089651525
Gepubliceerd
2013
€ 22,50
niet meer leverbaar

Herinnert u zich deze nog? De Krant op Zondag, Omo Power, tv-foon, stemcomputers, zorgpas, NewCoke, de rookloze sigaret, i-mode, Skoeps ... Slechts een paar innovaties uit een hele lange reeks die het niet gehaald hebben. Mogelijke oorzaken? Te vroeg, te laat, te slecht, verkeerd imago, onvoldoende klantvoordeel, of was er juist teveel naar de klant geluisterd?

Bedrijven en instellingen moeten innoveren om te overleven, maar het lijkt erop dat ze de markt en hun klanten domweg niet begrijpen. Nog steeds mislukt het merendeel van alle nieuwe producten, diensten en merken. Sjors van Leeuwen zet in dit boek de grootste innovatieblunders uit de afgelopen decennia op een rij, om er lering uit te trekken. Zodat u het zelf beter kunt doen!

- Aansprekende voorbeelden, leer van de fouten van anderen

- Tips en trucs uit onderzoek en de praktijk

- Overzicht van 25 manieren om succesvoller te innoveren

Sjors van Leeuwen is directeur van Indora Managementadvies en actief als zelfstandig adviseur op het gebied van klantgericht ondernemen en CRM. Hij is auteur van de succesvolle boeken Klant in de driver's seat, CRM in de praktijk, Het Marketingwiel en Zorgmarketing in de praktijk.

Wis filter
  • Sjors van Leeuwen

    Sjors van Leeuwen

    Sjors van Leeuwen (Indora Managementadvies) is zelfstandig adviseur op het gebied van klantgericht ondernemen (CRM) strategie en marketing. Sjors van Leeuwen schreef o.a. de volgende boeken: - Wendbare strategie op één A4 - Hoe agile is jouw strategie?...
    Leeuwen L

Innovatieblunders

Het innovatiekerkhof
1
Vasthouden aan het bekende
2
Innovatie als bijbaan
3
Falend leiderschap
4
Strategische mismatch
5
Te snel willen scoren
6
Te laat op de markt
7
Creativiteit gaat voor doelgerichtheid
8
Zelf het wiel uitvinden
9
Vertrouwen op marktonderzoek
10
De klant niet betrekken
11
Oplossingen verwarren met klantbehoeften
12
Te weinig klantvoordeel
13
Weerstand tegen verandering
14
Product of dienst is te moeilijk
15
Probeerbaarheid is slecht
16
Product of dienst werkt niet
17
Verkeerde prijs
18
Verkeerde timing
19
Vergissen in doelgroep
20
Vergissen in aankoopmotivatie
21
Kritieke massa blijft te lang uit
22
One size fits all
23
Te weinig budget of verkeerd verdienmodel
24
Gebrekkige voorbereiding
25
Mismanagement en grenzeloos optimisme
Alle take away’s op een rij
De innovatiescorecard
Innovatiedilemma’s
Bronnen en leestips
Over de auteur