Zo vernieuw je je businessmodel

Zo vernieuw je je businessmodel

Uitvoering
Boek, 256 pagina's
ISBN
9789089652966
Gepubliceerd
2015
Serie
€ 29,99 € 24,99 (actieprijs t/m 31-10-2018)

Hoe blijf je als organisatie ook in de toekomst relevant? In rap tempo worden sectoren op hun kop gezet door nieuwkomers met verfrissende businessmodellen, die vaak slim gebruikmaken van technologische ontwikkelingen. Uber, Airbnb en HelloFresh zijn al lang niet meer de enige voorbeelden. Elke branche krijgt er vroeg of laat mee te maken. Wil je als organisatie niet buitenspel komen te staan? Dan kun je de ontwrichtende kracht van businessmodelinnovatie niet langer negeren.

Dit boek laat zien hoe u een toekomstbestendig businessmodel ontwikkelt. Bijvoorbeeld door een netwerk van ambassadeurs in te zetten en de innovatiekracht van businesspartners te benutten. Maar het gaat verder dan dat. Want na die eerste schets komt de échte uitdaging: de vertaalslag naar de praktijk. Sluit het businessmodel voldoende aan bij de (latente) behoeften van uw klanten? Waarom is uw organisatie de aangewezen partij om dit nieuwe concept te lanceren? En zijn uw medewerkers daadwerkelijk bereid om het roer om te gooien.

Zo vernieuw je je businessmodel! is een boek voor organisaties die optimale waarde willen creëren voor hun klanten. Zodat ze ook in de toekomst succesvol zijn.

Yousri Mandour, Kris Brees en Dorien van der Heijden zijn partner bij ICSB Marketing en Strategie. Zij ondersteunen organisaties bij het ontwikkelen en implementeren van nieuwe klantgerichte businessmodellen.

Downloadbare bestanden
Wis filter
  • Yousri Mandour

    Yousri Mandour

    Yousri Mandour is senior adviseur en partner bij ICSB Marketing en Strategie. Yousri ondersteunt klanten bij het beantwoorden van hun commerciële uitdagingen. Hierbij is hij continu op zoek naar het creëren van nieuwe kansen en doorvoeren van verbetermogelijkheden...
    Mandour M
  • Kris Brees

    Kris Brees

    Kris Brees ondersteunt als senior adviseur organisaties in het benoemen en bereiken van hun klantgerichte toekomststrategie. Enkele van de bekendere organisaties waar Kris recent mee werkte zijn Evean de gemeente Rotterdam Manutan en de VNG. Hij is coauteur...
    Brees B
  • Dorien van der Heijden

    Dorien van der Heijden

    Dorien van der Heijden is senior adviseur en partner bij adviesbureau ICSB Marketing en Strategie. In deze functie houdt ze zich bezig met een breed scala aan marketing- en strategieprojecten in opdracht van klanten als Luba Groep CROW Rijk Zwaan Ferney...
    Heijden H

Zo vernieuw je je businessmodel

Voorwoord
Inleiding
1
Businessmodellen
2
Het Businessmodelwiel
3
Waardecreatie
Twaalf routes voor businessmodelinnovatie
Route 1
‘Klantbehoefte beantwoorden’
Route 2
‘Opnieuw samenstellen’
Route 3
‘Anders afrekenen’
Route 4
‘Inefficiënties vervangen’
Route 5
‘Herijken in de keten’
Route 6
‘Herplaatsen in de keten’
Route 7
‘Herverdelen in de keten’
Route 8
‘Herverbinden in de keten’
Route 9
‘Cocreëren’
Route 10
‘Behoeftegedreven aanbieden’
Route 11
‘Wederkerigheid veranderen’
Route 12
‘Open innoveren’
4
Realisatie van een nieuw businessmodel
5
Aan de slag
Nawoord
Geraadpleegde managementliteratuur
Interviews
Over ICSB Marketing en Strategie
Over de auteurs
Register