Het innovatiedoolhof

Het innovatiedoolhof

4 Routes naar een succesvolle new businesscase

Uitvoering
Boek, 248 pagina's
ISBN
9789089653123
Gepubliceerd
2016
€ 34,99 € 28,99 (actieprijs t/m 26-1-2019)

Het Innovatiedoolhof is uitgeroepen tot Managementboek van het Jaar 2017

Innovatie simpel gemaakt

Van alle innovatieprojecten haalt 80% de markt niet. Is de start van innovatie voor jou persoonlijk ook een zoektocht? Dan ben je niet de enige. Misschien word je tegengehouden door een gebrek aan tijd en middelen. Of je weet niet goed wat de eindklant wil. En veel collega’s schepen je af omdat zij hun nek niet willen uitsteken.

Als spreker over innovatie reist Gijs van Wulfen de hele wereld over: van Turkije naar Tokio en van Canada naar Kaapstad. Overal merkt hij dat innovators dezelfde obstakels tegenkomen en daar wil hij wat aan doen. Hij ontdekte in ruim vijftig innovatieprojecten hoe je de chaotische start van innovatie kunt structureren. En welke tien essentiële activiteiten je in welke volgorde moet uitvoeren om succesvol het innovatiedoolhof te doorlopen.

Vanuit vier logische startpunten lopen er heldere routes naar een succesvolle businesscase voor nieuwe producten, diensten en businessmodellen:

1. De Idee-route: je hebt een idee, wat nu?

2. De Technologie-route: je hebt een nieuwe technologie, wat nu?

3. De Klantknelpunt-route: je hebt een klantprobleem ontdekt, wat nu?

4. De Noodzaak-route: je moet innoveren, wat nu?

Geïnspireerd door cases van Airbnb, Google Glass, Angry Birds, LEGO en via deze innovatieroutes leer je essentiële vragen te beantwoorden voor een succesvolle start van innovatie, zoals: Hoe weet ik of de klant erop zit te wachten? Of het maakbaar is? Of het rendabel is?

Met dit boek zet je de juiste stappen op het juiste moment in de juiste volgorde. Zo maak je zelf innovatie simpeler.

'Dit is een baanbrekend boek. Zie het als het meest geavanceerde gps-systeem om door het Innovatiedoolhof te navigeren naar nieuwe, grote groeikansen. Ik kan het je niet genoeg aanbevelen!' - Rowan Gibson, innovatiegoeroe en bestsellerauteur

'Gijs van Wulfen leidt je in dit boek door dit innovatiedoolhof en inspireert je met cases van Airbnb, Google en LEGO, zodat je zelf de kans op innovatiesucces voor jouw project aanzienlijk vergroot.' - Iain Bitran, Executive Director, ISPIM (International Society for Professional Innovation Management)

'Het innovatieproces start vaak maar vaag. Het Innovatiedoolhof geeft je structuur en helpt je de start van innovatie sterk te verbeteren.' - André Groeneveld, innovatiedirecteur bij FrieslandCampina Domo

Gijs van Wulfen (1960) is een professionele spreker en auteur op het vlak van innovatie. Hij wijdt zijn werkzame leven aan het oplossen van de vraag: ‘Hoe kunnen we innovatie effectief starten?’ Gijs is de grondlegger van de FORTH innovation method: een gestructureerde manier om nieuwe producten, diensten en businessmodellen te bedenken. Hij heeft vele boeken geschreven en is een van de eerste zogenoemde influencers op LinkedIn, met 300.000 volgers. Hij bevindt zich in de top van de Top 40 innovatiebloggers wereldwijd. Gijs spreekt op conferenties en management meetings, faciliteert innovatieworkshops en geeft innovatietrainingen. Zo helpt hij producenten, dienstverleners en non-profit organisaties wereldwijd om innovatie te versnellen.

gijs@gijsvanwulfen.com

www.gijsvanwulfen.com

Downloadbare bestanden
Wis filter
  • Gijs van Wulfen

    Gijs van Wulfen

    Gijs van Wulfen (1960) is professioneel spreker auteur en trainer over innovatie en design thinking. Hij werkte als marketeer in de food-industrie en adviseerde bij Ernst & Young en Boer & Croon. Eind 2002 startte hij een eigen organisatie die zich richt...
    Wulfen W

Het innovatiedoolhof

Voorwoord
Het Innovatiedoolhof
4 Routes naar een succesvolle new businesscase
1
INNOVATIE IS EXTREEM LASTIG EN RISKANT
2
HET INNOVATIEDOOLHOF
3
4 ROUTES OM INNOVATIE TE STARTEN
4
DE IDEE-ROUTE: IK HEB EEN IDEE, WAT NU?
5
DE TECHNOLOGIE-ROUTE: IK HEB EEN NIEUWE TECHNOLOGIE, WAT NU?
6
DE KLANTKNELPUNT-ROUTE: IK HEB EEN KLANTKNELPUNT, WAT NU?
7
DE NOODZAAK-ROUTE: IK MOET INNOVEREN, WAT NU?
8
IDEEËN BEDENKEN
9
FOCUSSEN
10
PASSENDHEID CHECKEN
11
RANDVOORWAARDEN SCHEPPEN
12
ONTDEKKEN
13
BUSINESSMODEL BEDENKEN
14
TECHNOLOGIE KIEZEN
15
FREEDOM TO OPERATE CHECKEN
16
EXPERIMENTEREN
17
NEW BUSINESSCASE OPSTELLEN
18
WE HEBBEN EEN BUSINESSCASE: WAT NU?
19
DE INNOVATIECHECKLIST
20
21 BRAINSTORMTECHNIEKEN
Geweldige innovatieboeken
Woordenlijst
Index
Foto Credits