De feel good-factor

De feel good-factor

Emotie = Business

Uitvoering
Boek, 192 pagina's
Auteur
ISBN
9789089653420
Gepubliceerd
2016
Serie
€ 22,50

In de huidige digitale economie eisen mensen organisaties die eerlijk, transparant en duurzaam ondernemen. Dat geldt niet alleen voor de klanten, maar ook voor de mensen die er werken. Daarmee is feel good niet een zaak van de HR- of marketingafdeling alleen, het gaat dwars door het hele bedrijf heen, het is een integrale visie op bedrijfsvoering.

Met De Feel Good-factor propageert Esther Sluijs dat we 'feel good' moeten zien als een nieuw KPI die aangeeft hoe succesvol een bedrijf is. Bedrijven met een grote emotionele connectie scoren op alle fronten beter: meer winst, innovatiever en een hogere tevredenheidsscore bij klanten en medewerkers. Dit boek neemt emotie als uitgangspunt voor business succes én waarde creatie. Voor iedereen die het aandurft contact te leggen met zijn eigen emoties en de emoties van anderen. Want: Emotie = Business!

“De Feel Good-factor brengt een aantal belangrijke onderwerpen voor organisaties in de 21e eeuw bij elkaar: Purpose, cultuur, marketing en medewerkers. Overal ligt emotie aan ten grondslag. Heel verhelderend in deze tijd waarin emotie zo lijkt weggestopt!” – Saskia Nijs, Onderzoeker VU en Columnist Financieel Dagblad

“De essentie van goed leiderschap is het inspireren van zowel je medewerkers als je klanten. Dit boek helpt te inspireren met positieve emotie!” – Tjeerd Jegen, CEO HEMA

“De Feel Good-factor is een inspiratiebron én praktisch handboek met klinkende cases voor iedereen die wel wéét dat emotie de bepalende factor is, maar nog niet weet waaróm en hóe het waarde creëert. Beginnen = uitlezen!” – Jacqueline Bastiaansen, Creative Strategy Director No Tomato

“De Feel Good-factor geeft praktische inzichten in hoe je anderen kunt overtuigen actief bij te dragen aan het op waarde schatten van zowel de emotionele cultuur als de omgeving. Zo ontstaat er ruimte voor groei en ontwikkeling.” – Laurens van Vliet, Leider Platform NL2025

Downloadbare bestanden
Wis filter
  • Esther Sluijs

    Esther Sluijs

    Esther Sluijs (MSc.) is expert op het gebied van marketing gedragspsychologie en verandermanagement. Na een internationale carrière in strategische marketing rollen is ze werkzaam als zelfstandig adviseur en coach. Ook is ze een veel gevraagde sparringpartner....
    Sluijs S

De feel good-factor

Voorwoord
Inleiding
1
HET BELANG VAN DE FEEL GOOD-FACTOR
2
FEEL GOOD PAYS OFF! EMOTIE = BUSINESS
3
FEEL GOOD CREËREN VAN BINNENUIT
4
EMOTIE, GEDRAG EN VERBINDING – DE NIEUWE ROL VAN MARKETING
5
FEEL GOOD BEGINT BIJ JEZELF, MAAK CONTACT MET JE EMOTIES
6
FEEL GOOD IN DE PRAKTIJK
Tot slot
Over de auteur
Met dank aan
Inspiratie