Wendbare strategie op één A4

Wendbare strategie op één A4

Uitvoering
Boek, hardcover, kleur, 160 pagina's
ISBN
9789089654311
Gepubliceerd
2018
€ 29,99

Wendbaar ondernemen krijgt in veel organisaties topprioriteit. Methoden als agile, lean en scrum zijn razend populair. Niet zo gek, want alleen zo kun je continu verbeteren en vernieuwen. Maar wat nu vaak mist, is een onderliggend plan. Een strategisch plan dat naadloos aansluit bij die snelle, wendbare manier van werken. Hoe maak je je organisatie wendbaar, op alle niveaus? Wat zijn de succesfactoren? En welke valkuilen liggen er op de loer?

In dit boek beschrijft Sjors van Leeuwen hoe je in no time naar een doeltreffende wendbare strategie beweegt. Dat begint aan de top. Want wendbaar ondernemen draait om visie, leiderschap, strategie, uitvoering en ondernemerschap. Via het wendbaarheidscanvas passeren alle cruciale elementen op compacte wijze de revue. Daarmee biedt dit boek precies die inzichten die nodig zijn om met een wendbare strategie het verschil te maken – op één A4!

- Voor CEO’s, directeuren en managers die de strategische wendbaarheid van hun organisatie willen vergroten.

- Met een uniek wendbaarheidscanvas, dat overzicht op één A4 creëert.

- Praktisch geschreven, in korte tijd te lezen en direct toe te passen.

Downloadbare bestanden
Wis filter
  • Sjors van Leeuwen

    Sjors van Leeuwen

    Sjors van Leeuwen (Indora Managementadvies) is zelfstandig adviseur op het gebied van klantgericht ondernemen (CRM) strategie en marketing. Sjors van Leeuwen schreef o.a. de volgende boeken: - Wendbare strategie op één A4 - Hoe agile is jouw strategie?...
    Leeuwen L

Wendbare strategie op één A4

Is jouw organisatie klaar voor de toekomst?
Strategische wendbaarheid in een notendop
Wendbaarheidscanvas
1
Kompas – Waar gaan we heen en wie gaat mee?
2
Scope – Hoe groot is de transformatie-opdracht?
3
Leiderschap – Goed voorbeeld doet volgen
4
Externe gerichtheid – Wat gebeurt er om ons heen?
5
Rolling strategy – Flexibel inspelen op veranderingen
6
Innovatie – Gericht verbeteren en vernieuwen
7
Businessmodel – Van strategie naar praktijk
8
Werkorganisatie – Bevlogen teamwork vormt de basis
9
Technologie – Design for agility
10
Merk& Klant – Win hart, hoofd en routine
Aan de slag met een wendbare strategie
Bijlagen