Managementboeken over strategisch management
-
Why winners give it all
Flexcover, steunkleur | 2020 | ISBN 9789089655332
Succesvolle bedrijven zoals Coolblue Nike en IKEA blinken uit in het sturen op merkvoor-keur: ze ontwikkelen specifieke proposities geïnspireerd op de voorkeuren van verschil-lende typen klanten en nog-niet klanten. IKEA bouwt bijvoorbeeld city-stores... lees meer -
De strategie van de kreeft
Flexcover, steunkleur | 2020 | ISBN 9789089655110
Realiseren van echte vernieuwing een uitdaging waar veel organisaties mee worstelen. De weg van droom naar daad blijkt vaak lastig. Waarom blijft het bijna altijd stokken bij het optimaliseren van bestaande processen producten of diensten? En belangrijker... lees meer -
Purpose
Hardcover, zwart-wit | 2019 | ISBN 9789089654816
Er is geen begrip in het huidige strategiedenken dat zo vaak wordt gebruikt als purpose. Logisch. Want wie voor een hoger doel gaat krijgt niet alleen een sterkere reputatie en meer invloed maar doet het financieel ook beter. Tegelijkertijd is er geen... lees meer -
Engage! (e-book)
E-boek | 2019 | ISBN 9789089654915
Dat organisatieverandering een doelgericht en georganiseerd proces is is een ouderwetse gedachte. Want als uitdagingen roepen om veranderingen binnen je bedrijf kun je vaak niet meer terugvallen op vaststaande plannen en voornemens. De nadruk komt dan... lees meer -
Bouw een killer groeistrategie - Sprout Groeigids
Paperback, steunkleur | 2019 | ISBN 9789089654731 | Sprout
Hard groeien snel schalen: het vraagt om een robuuste groeistrategie. Deze gids biedt daarvoor praktisch toepasbare inzichten en leert je over de nieuwste tools en methodes. Lees hoe groeigoeroes als Verne Harnish en LinkedIn-oprichter Reid Hoffman hun... lees meer -
Key Performance Illusies
Hardcover, kleur | 2019 | ISBN 9789089654618
Wereldwijd worden dagelijks miljoenen KPI s (Kritieke Prestatie Indicatoren) ontwikkeld om de prestaties van organisaties te analyseren. Met KPI s kun je succes meten doelstellingen formuleren en organisaties verbeteren. Veel beslissingen groot en klein... lees meer -
Agile belonen
Flexcover, zwart-wit | 2019 | ISBN 9789089654458
Functies zijn steeds minder vastomlijnd. Tegenwoordig wordt het werk vaker in wisselende rollen gedaan met als enige constante de medewerker hoewel ook die in zijn eigen groei niet stil mag blijven staan. Bestaande beloningssystemen schieten dan tekort.... lees meer -
Cocreatie Revolutie
Flexcover, steunkleur | 2019 | ISBN 9789089654380
Werd de vorige eeuw beheerst door een streven naar dominantie de wereld van nu kenmerkt zich door een groeiend besef dat we samen meer kunnen dan alleen en dat delen leidt tot betere oplossingen. Deze Cocreatie Revolutie biedt een voedingsbodem aan nieuwe... lees meer -
De High Performance Overheidsorganisatie
Hardcover, zwart-wit | 2019 | ISBN 9789089654274
Nederlandse overheidsorganisaties presteren tussen de 6 en 7- . Dat ligt niet aan de mensen die er werken. De meeste ambtenaren zijn gedreven mensen. Helaas worden zij belemmerd in hun werk door hardnekkige patronen die kenmerkend zijn voor overheidsorganisaties.... lees meer -
Wendbare strategie op één A4
Hardcover, kleur | 2018 | ISBN 9789089654311
Wendbaar ondernemen krijgt in veel organisaties topprioriteit. Methoden als agile lean en scrum zijn razend populair. Niet zo gek want alleen zo kun je continu verbeteren en vernieuwen. Maar wat nu vaak mist is een onderliggend plan. Een strategisch plan... lees meer -
Retail. De digitale hysterie voorbij.
Flexcover, steunkleur | 2018 | ISBN 9789492873002
Retail. De digitale hysterie voorbij heeft de PIM Marketing Literatuurprijs 2019 gewonnen. De digitale revolutie heeft de klant veeleisender dan ooit gemaakt. Snelheid transparantie en hyperpersonalisatie zijde norm. Steeds meer merkfabrikanten verkopen... lees meer -
Risicovreugde
Boek | 2018 | ISBN 9789089653994
Digitale technologische en sociale ontwikkelingen ontgrenzen het speelveld van organisaties. Terwijl veranderingen over elkaar heen buitelen liggen échte revoluties nog in het verschiet. De mogelijkheden zijn eindeloos voor wie ze ziet en ernaar handelt.... lees meer -
Digital transformation (3e druk)
Boek | 2018 | ISBN 9789082542295
Is jouw bedrijf klaar voor de digitale wereld? Een boek over digitale transformatie en hoe ermee om te gaan Voor bedrijven en organisaties zijn digitale en online activiteiten vandaag niet langer een gimmick. Het digitale verandert nu de essentie van... lees meer -
Agile with a smile
Boek | 2017 | ISBN 9789089653956
Agile is hot. In korte tijd heeft de methode stad en land veroverd. Het wordt allang niet meer alleen gebruikt bij IT-projecten maar ook bij procesverbetering de versnelling van innovatie de ontwikkeling van nieuwe producten en tal van andere projecten.... lees meer -
Groot denken
Boek | 2017 | ISBN 9789089653826
Succesvol zijn betekent mogelijkheden zien en kansen benutten. Ook in een markt die grillig en paradoxaal is. Toch blijkt dit vaak lastig. Niet omdat het ons ontbreekt aan kennis en ervaring maar omdat we verleerd zijn om buiten de kaders te denken. Om... lees meer -
The day after tomorrow
Boek | 2017 | ISBN 9789082542257
Onze wereld verandert exponentieel en dat heeft grote gevolgen voor organisaties van vandaag . In dit boek laat Peter Hinssen ons kennismaken met pioniers die erin slaagden zich aan die veranderingen aan te passen en in hun innovatie voorbij vandaag en... lees meer -
Denk als een startup
Boek | 2017 | ISBN 9789089653710
De veranderingen in de markt gaan almaar sneller en dieper onder invloed van voortschrijdende digitalisering complexer klantgedrag nieuwe toetreders in het concurrentieveld en veranderende businessmodellen. De traditionele manieren van werken schieten... lees meer -
Aan de slag met Internet of Things
Boek | 2017 | ISBN 9789089653765
Je hoort steeds vaker dat Internet of Things (IoT) ons leven in de toekomst gaat bepalen. IoT draait om alledaagse voorwerpen die via het internet verbonden zijn met netwerken en daardoor gegevens kunnen uitwisselen. Niet alleen mensen zijn online maar... lees meer -
De feel good-factor
Boek | 2016 | ISBN 9789089653420
In de huidige digitale economie eisen mensen organisaties die eerlijk transparant en duurzaam ondernemen. Dat geldt niet alleen voor de klanten maar ook voor de mensen die er werken. Daarmee is feel good niet een zaak van de HR- of marketingafdeling alleen... lees meer -
Hoe agile is jouw strategie?
Boek | 2016 | ISBN 9789089653352
Hoe groot is de kans dat jouw organisatie over tien jaar nog bestaat? Het antwoord op die vraag hangt voor een groot deel af van je strategische wendbaarheid de snelheid waarmee je inspeelt op voortdurend veranderende omstandigheden. Think big start small... lees meer -
Hoe bouw je een High Performance Organisatie?
Boek | 2016 | ISBN 9789089653413
Houd u niet langer bezig met wat u denkt dat werkt of wat u vindt dat zou moeten werken. Als hedendaagse manager kunt u zich beter concentreren op datgene wat werkelijk bijdraagt aan het bereiken van uw doelstellingen. André de Waal ontdekte en analyseerde... lees meer -
Maak van je bedrijf een toporganisatie!
Boek | 2016 | ISBN 9789089653321
Hoe zou het zijn als al uw mensen werken aan het bereiken van de organisatiedoelstellingen? Als alle activiteiten waarde toevoegen? Als iedereen in de organisatie flexibel is en vlot reageert op problemen en ontwikkelingen? Als de strategie van uw organisatie... lees meer -
When digital becomes human
Boek | 2014 | ISBN 9789082033762
Bedrijven die het verschil weten te maken met een human touch veroveren het hart van hun klant. Steven van Belleghem: De klantenrelatie van de toekomst is digitaal én menselijk. In dit boek wil ik het belang van beide factoren beklemtonen. Iedereen praat... lees meer