App Development Library: Apps maken voor Android

App Development Library: Apps maken voor Android

voor tablet & phone

Uitvoering
Boek, 320 pagina's
ISBN
9789059408395
Gepubliceerd
2018
€ 29,99 € 24,99 (actieprijs t/m 30-11-2018)

Handig om te weten: van dit boek is een webversie beschikbaar. Als u zich registreert, krijgt u gratis toegang, plus relevante extra’s.

Leer native apps programmeren voor het populairste mobiele platform: Android. Met een marktaandeel van ruim 80% is Android verreweg het grootste platform en de eerste keus voor veel programmeurs. Java is de programmeertaal waarin Android-apps worden geschreven. In dit boek gebruikt u Android Studio, de gratis tool die alles biedt wat u nodig hebt. U leert de basis voor het ontwikkelen van Android-apps. Van het inrichten van de ontwikkelomgeving en het maken van diverse praktische voorbeelden komt u uiteindelijk bij het publiceren van uw app in de Google Play Store. Uiteraard wordt de benodigde achterliggende theorie niet vergeten.

De volgende onderwerpen komen aan de orde:

  • Het inrichten van de ontwikkelomgeving.
  • De toepassing van virtuele Android-apparaten.
  • De architectuur van Android.
  • De levensloop van een Android-app.
  • Het gebruik van Activities en Intents
  • Het ontwerpen van de gebruikersinterface.
  • Het gebruik van LayoutManagers.
  • Gebeurtenissen afhandelen.
  • Het publiceren van uw app.

Meer informatie en downloads vindt u op www.appdevelopmentlibrary.nl.

Website: www.appdevelopmentlibrary.nl

Downloadbare bestanden
Wis filter
  • Michiel de Rond

    Michiel de Rond

    Michiel de Rond is van oorsprong programmeur en heeft door de jaren heen ruime ervaring opgedaan in diverse programmeertalen waaronder C/C Java Delphi en C#/.NET. Hij is begonnen met het ontwikkelen van DOS- en Windows-applicaties. Later is hij zich gaan...
    Rond R

App Development Library: Apps maken voor Android

1
Kennismaken met apps en Android
Apps, voorkennis en systeemvereisten
Wat Android is
Handen uit de mouwen: een ontwikkelomgeving inrichten
De eerste App
De eerste app op fysieke hardware
Samenvatting
2
Een nadere kennismaking met Android Studio
De onderdelen van Android Studio
Gereedschapsvensers en balken
Navigeren binnen Android Studio
Visueel thema aanpassen
De code-editor
Samenvatting
3
Virtuele apparaten
Virtuele apparaten
De Android Virtual Device Manager
Kennismaken met de emulator
Samenvatting
4
Android ontleed
De architectuur van Android
De anatomie van een Android-app
De levensloop van een Android App
Samenvatting
5
Werken met Activities en Intents
Standaard Activities
Aan de slag
Intents
Communicatie
Samenvatting
Oefeningen
6
De gebruikersinterface
Material Design
Views en ViewGroups
Layout Managers
Fragments
Visueel ontwerpen
Programmatisch ontwerpen
Samenvatting
7
Werken met lay-out en Fragments
Flexibele vormgeving in de praktijk
Werken met ConstraintLayout
Samenvatting
Oefeningen
8
Events
Gebeurtenissen
Invoergebeurtenissen
Implementatie
De levensloop van een Activity
Samenvatting
9
Gebeurtenissen in actie
Meervoudig aanraken
De levensloop
Samenvatting
Oefeningen
10
Een praktische oefening
Foto’s
Vormgeving en navigatie
Een foto nemen
Een betere foto
Een foto kiezen
Samenvatting
Oefeningen
11
Een app publiceren
Uw app verspreiden
Voorbereiden
Publiceren
Samenvatting
Index