Verleiden op internet (e-book)

Verleiden op internet (e-book)

Hoe maak je een website onweerstaanbaar?

Uitvoering
E-boek, 232 pagina's
Ook beschikbaar
ISBN
9789089650924
Gepubliceerd
2011
€ 16,99

Online klanten voelen direct aan of je hebt begrepen waar ze voor zijn gekomen. Hebben ze een slechte ervaring op je website, dan zijn ze zo weer weg en is het maar de vraag of je ze ooit nog terugziet. In Verleiden op internet laat Aartjan van Erkel zien dat online gedrag voorspelbaar is, en dat eenvoudige ingrepen genoeg zijn om klanten het gevoel te geven dat ze welkom zijn op je site. Ze laten zich daarna graag overtuigen, én er zijn verrassende psychologische ‘knopjes’ waar je op kunt drukken om je klanten onbewust te beïnvloeden.

Verleiden op internet geeft je eenvoudige, krachtige overtuigingstechnieken om het rendement van je site te verhogen. Aartjan van Erkel bespreekt homepages, productpagina’s, tekstpagina’s, webformulieren en beeldmateriaal, en laat zien wat het geheim achter onweerstaanbare sites is. Door de vele praktische tips en voorbeelden kom je op ideeën om je eigen site te verbeteren en zo het aantal aanvragen, inschrijvingen, reserveringen of bestellingen te verhogen. Vaak kan dat simpelweg door je teksten of beeldmateriaal te veranderen, dus zonder technische aanpassingen. Daarmee is dit een onmisbaar boek voor iedereen die zich met websites bezighoudt!

Aartjan van Erkel is zelfstandig internetcopywriter en trainer. Hij helpt bedrijven om hun website onweerstaanbaar te maken, en werkte onder andere voor Booking.com, Ditzo, Microsoft, de Nationale Postcode Loterij en SpecialBite. Zijn blog www.schrijvenvoorinternet.nl won de Dutch Small Business Blog Award 2010.

Website: www.verleidenopinternet.nl

Downloadbare bestanden
Wis filter
  • Aartjan van Erkel

    Aartjan van Erkel

    Aartjan van Erkel is online copywriter en een van de bestverkopende business-auteurs van Nederland. Hij leert ondernemers beter te schrijven zodat ze meer gaan verkopen. Zijn bestseller Verleiden op internet beleefde herdruk na herdruk en werd ruim 10.000...
    Erkel E

Verleiden op internet (e-book)

Skip intro
Deel 1
Maak je homepage klaar voor vliegensvlug zakendoen
1
Zeg nooit welkom
Zet een informatieve intro op je homepage
Vergeet de call to action niet
2
Waar is de banaan?
3
Waar ben ik?
Doorstaat jouw homepage de blinddoektest?
Maak de toptaken op je website extra makkelijk
4
Leg landingsbanen aan
5
Zorg dat het klikt
Schrijf bijschriften voor meer doorkliks op buttons
Webdesigntips: zorg voor rust en overzicht
6
Wit mag
7
Deze site begrijpt mij!
Herken het gedrag van je bezoeker
Deel 2
Verleid én scoor met je productpagina’s
8
Raak schieten met bullets
Maak killers van jouw unique sellingpoints
Win vertrouwen en voorkom dat je klanten weglopen
9
Kijken, kijken, niet/wel kopen
10
Onzichtbaar vangnet
Haal klanten binnen met wederkerigheid
Wat schaars is, verkoopt beter
11
Nog twee exemplaren in voorraad
12
Als er één hek van de dam is, volgen er meer
Noem aantallen om mensen onbewust te overtuigen
Verliezen prikkelt veel meer dan winnen
13
Vergeet nooit meer je trouwdag
14
Foto’s die werken op websites
Verhoog je conversie met slimme fotografie
Verhoog de gebruikersvriendelijkheid van je site
15
Woorden zeggen soms meer dan duizend plaatjes
Deel 3
Schrijf leesbare tekstpagina’s, internetstijl
16
Gooi niet met bakstenen
Schrijftechnieken om webpagina’s scanbaar te maken
Stop met het schrijven van zinloze hyperlinks
17
Lik hier
18
Doe niet zo deftig!
De hersenen letten beter op als je in spreektaal schrijft
Gebruik de eeuwenoude kracht van het verhaal
19
Mensen onthouden maar één ding
20
Je klanten zijn slimmer dan eenden – maar niet veel
Waarom mensen lijstjes fijn vinden, behalve als ze te lang zijn
Schrijf je voorwaarden in gewonemensentaal
21
We leven niet meer in de pruikentijd
22
Geloof niet altijd je webbouwer
Ontdek wat klanten op internet willen
Deel 4
Sluit de deal met je webformulier
23
Is jouw formulier een zwart gat?
Vertel van tevoren wat je klant kan verwachten
Schrijf motiverende teksten voor je webformulieren
24
Noem je formulier géén formulier
25
Betoveren tot de bedankpagina
Geheimen van verleiding voor online transacties
Ontwerp de ideale online verkoopdialoog
26
Alle mensen zijn twijfelaars
Literatuur
Dank