De nieuwe regels van social media 3e herziene editie (e-book)

De nieuwe regels van social media 3e herziene editie (e-book)

Over klantcontact, blogs, sociale netwerken & viral marketing

Uitvoering
E-boek, 372 pagina's
ISBN
9789089651273
Gepubliceerd
2012
€ 10,00 € 10,00 (actieprijs t/m 31-7-2019)

Om in de nieuwemediajungle te kunnen overleven, moeten de regels van old school marketing worden losgelaten. De teloorgang van de traditionele massamarketing biedt echter nieuwe kansen voor kleinere bedrijven en zelfstandigen die op zoek zijn naar een manier om hun klanten goedkoop en effectief te bereiken. En dat is goed voor consumenten: de online cultuur van integriteit en informatie zorgt voor transparantie in de markt en een betere kwaliteit van producten.

De nieuwe regels van social media biedt een toegankelijk overzicht van alle mogelijkheden om effectief en krachtig aan de slag te gaan, om de juiste mensen op het juiste tijdstip te bereiken tegen een fractie van de kosten van een traditionele marketingcampagne. Het boek is voorzien van de laatste trends op het gebied van Twitter, Facebook en YouTube. Daarnaast biedt het een stappenplan om de kracht van internet te gebruiken: direct communiceren met klanten, verkoop stimuleren en online zichtbaar zijn.

‘Het internet gaat niet zozeer over de techniek, maar veel meer over mensen. David Meerman Scott gaat in zijn boek veel verder dan technologie alleen. Hij onderzoekt de verbindingen op het web voor zover gerelateerd aan mensen. Hij heeft daartoe een mooie set van regels neergezet waarmee je zelf het beste uit deze verbindingen kunt halen en met het grootste effect.’ – Jay Conrad Levinson, auteur van onder meer Guerilla Marketing

‘Op de Boston University hebben we De nieuwe regels van social media voorgeschreven voor het college Nieuwe Media & PR. Het is een helder geschreven en zeer praktisch boek dat een bijdrage levert aan de professionalisering van het vak.’ – Stephen Quigley, Boston University

Downloadbare bestanden
Wis filter
  • David Meerman Scott

    David Meerman Scott

    David Meerman Scott is expert op het gebied van online marketing. Hij is een veelgevraagd spreker op seminars en congressen over marketing social media en PR. Eerder schreef hij World Wide Rave Real-Time Marketing & PR en Marketing Lessons from the Grateful...
    Meerman Scott M

De nieuwe regels van social media 3e herziene editie (e-book)

Deel I
Hoe internet de regels van marketing en pr heeft veranderd
1
De oude regels van marketing en pr zijn niet langer effectief in de internetwereld
2
De nieuwe regels van marketing en pr
3
Uw klanten direct benaderen
Deel II
Webgebaseerde communicatie om klanten direct te benaderen
4
Social media en uw doelgroepen
5
Blogs: hoe u miljoenen gelovigen kunt inzetten om uw verhaal te vertellen
6
Audio en video zetten aan tot actie
7
De nieuwe regels voor nieuwsberichten
8
Virale marketing: het web helpt het ‘virus’ te verspreiden onder een groot publiek
9
De contentrijke website
10
Marketing en PR in realtime
Deel III
Actieplan met gebruik van de kracht van de nieuwe regels
11
Ontwikkel uw marketing- en pr-plan
12
Online thought leadership: geef uw organisatie de kwali.catie van een betrouwbare bron
13
Hoe schrijft u voor uw klanten?
14
Hoe webcontent het koopproces beïnvloedt
15
Mobiele marketing: uw klanten overal bereiken
16
Sociale netwerksites en marketing
17
Bereik uw klanten door te bloggen
18
Video en podcasting: de gemakkelijke manier
19
Gebruik nieuwsberichten om uw klanten direct aan te spreken
20
De online mediaroom: niet alleen voor de media
21
De nieuwe regels voor het benaderen van de media
22
Zoekmachine marketing
23
Maak het waar
Dankwoord
Over de auteur
Noten
Index