Hoe agile is jouw strategie?

Hoe agile is jouw strategie?

Zo kun je snel en wendbaar ondernemen

Uitvoering
Boek, 240 pagina's
ISBN
9789089653352
Gepubliceerd
2016
€ 25,99 € 20,00 (actieprijs t/m 28-2-2019)

Hoe groot is de kans dat jouw organisatie over tien jaar nog bestaat? Het antwoord op die vraag hangt voor een groot deel af van je strategische wendbaarheid, de snelheid waarmee je inspeelt op voortdurend veranderende omstandigheden. Think big, start small, act fast: dát is de koers die succesvolle organisaties varen. Zo zijn ze in staat om op volle kracht vooruit te gaan, waar andere organisaties stil blijven staan.

In 'Hoe agile is jouw strategie?' laat Sjors van Leeuwen zien hoe je de strategische wendbaarheid, de agility, van je organisatie vergroot. Aan bod komen de bouwstenen en de belangrijkste succesfactoren om een goede agile strategie te kunnen uitstippelen, zoals externe gerichtheid, verbindend leiderschap, zelforganiserende teams, flexibele werkprocessen en een rolling strategy. Daarmee maak je het verschil in de markt. Een boek vol praktijkvoorbeelden, tips en inzichten van meesterstrategen als Bill Gates, Andy Grove en Steve Jobs. Voor organisaties die beseffen dat slimmer, sneller en beter ondernemen een must is om te kunnen voortbestaan.

Downloadbare bestanden
Wis filter
  • Sjors van Leeuwen

    Sjors van Leeuwen

    Sjors van Leeuwen (Indora Managementadvies) is zelfstandig adviseur op het gebied van klantgericht ondernemen (CRM) strategie en marketing. Sjors van Leeuwen schreef o.a. de volgende boeken: - Wendbare strategie op één A4 - Hoe agile is jouw strategie?...
    Leeuwen L

Hoe agile is jouw strategie?

Inleiding
1
The times they are a-changin’
2
Ondernemen in een nieuwe werkelijkheid
3
Inspelen op exponentiële ontwikkelingen en trends
4
Snelheid en timing zijn kritieke succesfactoren
5
Strategische wendbaarheid wordt de norm
6
Wendbaar ondernemen: fl exibiliteit in het organisatie-dna
7
Wendbaar strategieproces: van strategische planning naar rolling strategy
8
Wendbaar doorvoeren van de strategie: van experimenteren tot accelereren
9
De essentie van strategie: zo maak je het verschil in de markt!
10
Vergroot de wendbaarheid door een hybride concurrentiestrategie
11
Vergroot de wendbaarheid door businessmodelinnovatie
12
Vergroot de wendbaarheid door klantgedreven (open) innovatie
13
Vergroot de wendbaarheid door een sterk klantenmerk
14
Strategische wendbaarheid in de praktijk: de DSM-case
15
Strategietip van Jobs, Gates en Grove: kijk vooruit en redeneer terug
16
Wendbaar ondernemen met Richard Branson op the Virgin Way
17
Waarom bedrijven falen volgens Clayton M. Christensen
18
Vijf belangrijke to do’s
Noten
Bronnen en leestips
Over de auteur